Ara llegint
La inversió europea impulsa actuacions de millora urbana a Sa Pobla

La inversió europea impulsa actuacions de millora urbana a Sa Pobla

Sa Pobla llueix una nova fesomia urbana després de les obres de millora i embelliment executades els darrers mesos i finançades amb fons europeus Next Generation de la Unió Europea. Les actuacions han transformat la zona nord del nucli urbà, creant espais més accessibles, verds i atractius per al veïnat, el comerç i el turisme.

Recorrent a peu l’eix que connecta la carretera de Muro i el Camí de Sant Antoni, passant pel passeig del Ferrocarril, el carrer Comerç i fins al carrer Fadrins i el carrer del Capità Pere, es pot comprovar com aquest sector de la població ha canviat completament. Ara és una àrea espaiosa, agradable i equipada amb nou mobiliari urbà i arbrat adequat, que convida al passeig.

Un eix cívic i comercial renovat

Entre les principals actuacions destaca la modernització del carrer Comerç, convertit en un eix cívic i comercial que connecta la ronda nord amb el centre històric i l’estació de tren. La reforma ha inclòs l’eixamplament de voreres, la renovació de l’enllumenat i la xarxa d’aigua potable, així com la plantació d’arbres de fulla caduca per millorar el confort ambiental i reduir l’efecte d’illa de calor.

Abans de la intervenció, aquesta via presentava voravies estretes i poca accessibilitat, amb circulació motoritzada en doble sentit, fet que dificultava i feia perillós el pas dels vianants.

Actual paseig del carrer Fadrins

Nova zona verda a l’antiga caserna

Un altre dels punts transformats és el solar de l’antiga caserna de la Guàrdia Civil, l’edifici de la qual es trobava en estat ruïnós després d’anys d’inactivitat. La seva demolició ha permès guanyar un espai de 946 metres quadrats, que avui acull una zona enjardinada, àrees de jocs infantils i punts de descans. Aquesta nova àrea enllaça amb el centre del municipi a través del Passeig del Tren i la Plaça del Mercat.

Reurbanització del carrer Fadrins

També s’ha completat la reurbanització del carrer Fadrins, on s’ha eliminat el passeig elevat conegut com a “Passeig Donants de Sang”. En el seu lloc, s’ha habilitat un itinerari per a vianants totalment accessible, amb paviment drenant, zones enjardinades i una àrea d’aparcament ampliada. D’aquesta manera, s’estén l’eix urbà i comercial de sa Pobla i es millora la connexió amb la resta del nucli.

Espai actual al lloc que ocupava l’antoga caserna de la Guàrdia Civil

Declaracions del conseller

El conseller de Turisme, Cultura i Esports, Jaume Bauzà, va visitar dilluns el municipi per conèixer de prop les obres executades, que han suposat una inversió superior als dos milions d’euros.

Durant la visita, Bauzà va destacar que “aquestes obres són un clar exemple de com els fons europeus es poden traduir en transformacions tangibles que milloren la qualitat de vida dels ciutadans, fan costat al comerç local i consoliden un model turístic sostenible i desestacionalitzat”

Disponible en Google Play

© 2020 Fora Vila Verd

Anar a dalt