Ara llegint
Es Camell i Sa Foradada de Lluc en família

Es tracta d´’una excursió curta que poden fer els nostres fills amb un nivell de dificultat baix. En aquest cas el nostre punt de partida és el Monestir de Lluc i la destinació: Es Camell però amb una parada per veure Sa Foradada.

Iniciem la ruta al camp de futbol que hi ha a prop del santuari. El trobarem agafant el camí que tenim a la dreta de la botiga de records, que s’ubica a la plaça dels Pelegrins. Quan arribem al final, a mà esquerra tenim l’accés al camp. Al fons, novament a l’esquerra, hi ha una petita sortida que ens situa davant d’un cartell i un pont de fusta. Nosaltres hem de travessar el pont.

El pont d’inici del camí. (Foto: Turisme Petit)

Just davant veiem el que s’anomena el Puig de ses Monges (típic conjunt de roques erosionades per l’aigua, que rep aquest nom pels seus plecs que recorden els vestits que portaven les religioses).

Pugem entre roques i alzines fins que arribem a una esplanada. Allà veurem una antiga sitja o sitja de carbó amb un altre cartell que ens indica quina direcció prendre per veure “Es Camell”.

La popular imatge del Camell. (foto: Turisme Petit)

La carbonera consistia en una pila de llenya col·locada de manera convenient per produir carbó. Primer es col·locaven els troncs més gruixuts al centre del cercle, i després els més fins cap a l’exterior, formant una mena de con buit al centre. L’estructura es cobria amb feixos de canyís (una mena de canya) i es tapava amb terra fina. Posteriorment, s’encenia per la part superior i es deixava cremant com a mínim 10 dies. Un cop s’obtenia el carbó es carregava damunt animals de càrrega o carros, i es baixava als pobles

El cartell ens obliga a deixar el camí i girar a la dreta. Però abans anirem a l’esquerra passant per sobre de Sa Sitja i entrant entre els arbustos a mà esquerra, en pocs segons, arribem a la roca que rep el nom de Sa Foradada, la podem creuar per arribar a una esplanada de roques que actuen a manera de mirador.
Ara tornem i sí que podem agafar el camí que ens indica la fletxa. Travessarem diverses roques i una mena de pont de fusta. A pocs minuts trobarem la famosa formació rocosa que ens recorda un camell o dromedari.

Ponts i camí ben senyalitzat. (Foto: Turisme Petit)

Aquesta figura ha estat modelada per l’acció de l’aigua de pluja al llarg de milers danys que ha anat erosionant la roca de forma determinada.
Per acabar, just a la dreta del camell, hi ha una petita baixada que ens porta en qüestió de segons a un mirador amb unes vistes precioses.
Tornarem a Lluc pel mateix camí.

Recomanem l´excursió a partir de quatre anys, la seva durada total pot estar en uns 60/70 minuts i no és accessible per a carretons de nadó.

Recorda que a la web de Turisme Petit hi pots trobar moltes més rutes i recomanacions.