Ara llegint
Excursió Castell d’Alaró en família

L’excursió al Castell d’Alaró és una de les més agraïdes per les seves espectaculars vistes un cop arribem al cim. Una particularitat que té és la possibilitat de fer-la des de diversos punts de partida, segons les possibilitats de cada grup o de les edats dels nens.

Nosaltres us plantegem l’excursió des del Restaurant Es Verger, amb un passeig de no més de 70 minuts fins arribar a dalt. És una bona manera d’iniciar els nens més petits al món del senderisme.

Camí cap al Castell d’Alaró. (Foto: Turisme Petit)

Com comentàvem l’excursió la podem fer aparcant al Restaurant, que es troba de camí cap al cim. Abans hem d’arribar al poble d’Alaró i passar la benzinera per poder veure els primers indicadors de cap on podem seguir. Seguint els senyals sortirem del poble ia pocs quilòmetres trobarem a mà esquerra la carretera de pujada al castell.

Un cop estem a l’inici d’aquesta carretera ia uns 3 km. es troba el restaurant, convé advertir que aquest tram és força estret i la carretera no està en molt bon estat. A l´arribada veurem de seguida dues zones àmplies de pàrquing.

Una de les vistes típiques de la zona del Castell d’Alaró. (Foto: Turisme Petit)

Ara només ens queden 70 minuts de passeig agradable per una zona amb una vegetació abudant on destaquen les «arboceres» amb el seu particular fruit de color vermell intens. La primera part és a través de carretera amb la possibilitat d’agafar diverses dreceres i que ens dipositen al peu del que podem anomenar la pujada al castell, aquí també hi ha una zona de pàrquing. Molts dels que menjaran a dalt o passaran la nit a l’hostatgeria, arriben fins aquí al seu vehicle per estalviar-se la caminada.

Un indicador ens diu que estem a escassos 30 minuts del nostre destí a pas de senderista. Aquest tram és el més costós però no és excessivament llarg, aquí ens esperen diverses escales i costes costerudes que ens apropen a la nostra meta. Un cop a dalt podem gaudir d´unes vistes fantàstiques en un entorn natural 100%.

El puig d’Alaró, una imatge típica de l’excursió. (Foto: Turisme Petit)

Després d’admirar les vistes, podem pujar uns quants metres més per arribar a l’Oratori i al restaurant on podem dinar (imprescindible reserva), veurem una gran esplanada i una àmplia zona per jugar i passar la resta del dia.

També hi ha una hostatgeria, lavabos públics i algunes taules per menjar.

Finalment no hi ha servei de recollida d’escombraries pel que haurem de portar la nostra pròpia bossa i dipositar-la en algun contenidor de camí cap a casa.

Imatge de l’interior del Castell d’Alaró. (Foto: Turisme Petit)

Un castell de llegenda: la petjada del cavall del Rei Jaume I

Diu la llegenda que al punt més escarpat, on comencen les escales, en una de les roques a prop del portal de l’antemur, hi ha una marca rodona que s’atribueix popularment a la petjada del cavall del Rei Jaume I. Aquest es va alçar contra els enemics amb tal força que va gravar les seves peülles a la pedra. La gesta va prosseguir, i el Rei va continuar avançant i matant tants com se li posaven davant, fins al punt d’omplir de sang sarraïna les parets dels penya-segats. I a això es deu, segons explica la llegenda, el color ataronjat de les penyes al capvespre.

Una part de les runes del castell. (Foto: Turisme Petit)
El pati de gaudi del Castell d’Alaró. (Foto: Turisme Petit)