Ara llegint
Excursió circular a Cala Estellencs

L’excursió per Cala Estellencs és ideal per fer amb infants més petits, fins i tot amb nadons ja que podem anar-hi amb  cotxet sense problema i la seva durada total no arriba a una hora a través d’un bell recorregut circular.

Plaça del poble. (Foto: Turisme Petit)

El punt de partida el podem fer des del mateix poble d’Estellencs ja que disposa de pàrquing públic ubicat al Carrer Eusebi Pascual. El poble és preciós  i sol ser tranquil, tot i que a l’estiu està més concorregut. El pla pot ser refrescar-vos a la seva petita cala. Està encaixada entre penya-segats alts i verticals, d’argila vermella, coronats per pins. Si el torrent duu aigua, ens podrem donar una dutxa d’aigua freda i dolça. Un plaer.

Està a 1,4 km a peu des del poble, que serien uns 30 minuts a pas d’infant. Aquesta seria la baixada i altres 35 minuts la pujada per l’altre costat. L’inici de l’excursió el podem fer des del mateix pàrquing públic que està a la part de dalt del poble.  A escassos metres cap avall i a mà dreta, trobem l’indicador i la baixada per una carretera ben asfaltada.

Baixada a la platja d’Estallencs. (Foto: Turisme Petit)

És un recorregut que no té secrets. Hem de seguir el camí fins arribar a la platja. A mesura que baixem, podem anar veient diferents habitatges rústics, algunes vinyes i una panoràmica de la vila amb les muntanyes de teló de fons. Un cop a baix, podrem contemplar un petit embarcador per a pescadors i veurem una platgeta de roca. En temporada alta, el Restaurant està obert. Per tornar, agafarem el camí de la dreta, tot de pujada, fins arribar de nou a poble.

Vista de la platja d’Estallencs amb l’aigua transparent. (Foto: Turisme Petit)

Podem aprofitar per visitar el poble.  Un poble amb encant amb carrers estrets i edificis empedrats. La combinació de patrimoni i natura el converteixen en un lloc especial de la Serra de Tramuntana. Passejant pels seus carrers trobarem elements històrics que ens remunten a l’època medieval: la seva preciosa Església, data del segle XVII i la seva característica torre de defensa, on s’ubica el campanar. Els antics safareigs que podem veure abans d’entrar al poble a mà esquerra o la coneguda Torre de Tem Alemany de segle XVI.

Torre de Ses Ànimes. (Foto: Turisme Petit)

Torre del Verger

Per acabar una jornada rodona, és ineludible la visita a la Torre del Verger situada entre els pobles d’Estellencs i Banyalbufar. Si venim des de Palma, l’haurem vist a l’anada. Depenent del dia i l’hora, recomanem fer la parada de tornada i potser tinguem l’oportunitat de veure una posta de sol increïble.

Aquest monument també és conegut per la «torre de ses Ànimes«. Aquesta torre juntament amb altres situades al llarg de la costa mallorquina, formaven part d’un complet sistema de vigilància que seguia tot el perímetre de Mallorca i que permetia donar avís a tota l’illa en cas algun perill que arribés per mar mitjançant senyals de fum . Aquesta va ser construïda entre 1545 i 1597 i és una de les torres de vigilància més antigues de Mallorca