Ara llegint
El Tribunal obliga a clausurar el Botel Alcudiamar

El Tribunal obliga a clausurar el Botel Alcudiamar

El Tribunal obliga a clausurar el Botel Alcudiamar per operar sense permís

El Consell de Mallorca ha rebut un termini de dos mesos per executar la clausura definitiva de l’activitat turística de l’establiment Botel Alcudiamar, situat al Port d’Alcúdia. Aquesta decisió arriba després d’una llarga batalla judicial iniciada pel GOB i la Plataforma Salvem el Moll, que varen impugnar l’autorització turística concedida per la Conselleria de Turisme.

Segons ha informat avui mateix el GOB, el denominat “botel” manca de títol habilitant per funcionar com a hotel-apartament de quatre estrelles i només disposa d’una llicència municipal d’obertura i funcionament per a “escola de vela i allotjament per a navegants”, atorgada per l’Ajuntament d’Alcúdia el 2000.

El Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears (TSJIB) ja va dictaminar el 2022 que l’autorització turística de l’establiment era nul·la, condemnant l’Administració Autonòmica a adoptar mesures per aturar l’activitat. Malgrat els recursos presentats tant pel Govern com per la propietat, el Tribunal Suprem i el TSJIB varen inadmetre els recursos de cassació el 2023, fent ferma la sentència.

Amb la transferència de competències de Turisme al Consell de Mallorca, el GOB va sol·licitar la seva execució. Així, el Consell va iniciar un expedient sancionador i va ordenar la paralització cautelar de l’activitat. No obstant això, la propietat va interposar un nou recurs de reposició el febrer de 2025, que va ser resolt el passat 11 de març amb la concessió d’un termini definitiu de dos mesos per finalitzar l’expedient i clausurar l’activitat turística del Botel Alcudiamar.

Aquesta clausura, però, no afectarà els usos de les instal·lacions que compten amb els permisos corresponents, com ara l’escola de vela i l’allotjament per a navegants.

Disponible en Google Play

© 2020 Fora Vila Verd

Anar a dalt