Ara llegint
Bunyola captura 1.700 banyarriquers per protegir les alzines de sa Comuna

Bunyola captura 1.700 banyarriquers per protegir les alzines de sa Comuna

Bunyola captura 1.700 banyarriquers per protegir les alzines de sa Comuna

La campanya 2025 de captura de banyarriquer a sa Comuna de Bunyola ha tancat amb resultats molt destacables: un total de 1.700 exemplars d’aquest escarabat xilòfag han estat retirats entre el 10 de juny i el 15 de juliol.

L’Ajuntament ha actuat principalment a la pista principal, entre el quilòmetre 5 i el 7, on s’han capturat 1.200 insectes. La Conselleria ha completat la feina amb 500 captures més a zones com el Penyal des Vent, l’Alzineta i el Puig de sa Figuera. Amb aquesta darrera campanya, el balanç de la darrera dècada arriba a 11.700 exemplars capturats.

El banyarriquer (Cerambyx cerdo) és un dels principals enemics de l’alzinar mallorquí. Aquest escarabat perfora la fusta per alimentar-se i pondre-hi ous, debilitant els arbres i fent-los més vulnerables a malalties. A Mallorca, afecta especialment la Serra de Tramuntana, on es concentra la major part dels més de 25.000 hectàrees d’alzinar protegits com a Patrimoni Mundial per la UNESCO des de 2011.

El sistema utilitzat és tan senzill com efectiu: garrafes de cinc litres adaptades com a trampa, amb esquer fermentat de vi i sucre, i un toc de sal per atraure l’insecte. Segons fonts municipals, la combinació de gestió forestal activa i cooperació entre administracions és clau per garantir la salut i la longevitat d’aquest bosc emblemàtic.

Disponible en Google Play

© 2020 Fora Vila Verd

Anar a dalt