Ara llegint
Les Balears activen l’alerta taronja per pluges i tempestes davant un episodi intens de mal temps

Les Balears activen l’alerta taronja per pluges i tempestes davant un episodi intens de mal temps

Les Balears activen l’alerta taronja per pluges i tempestes davant un episodi intens de mal temps

Les Illes Balears es preparen per a un canvi brusc de temps aquest dimecres, 9 de setembre, amb l’arribada d’un episodi de pluges, tempestes i vent que, segons les previsions, afectarà tot l’arxipèlag. Davant aquesta situació, el Comitè Tècnic Assessor del Pla Meteobal ha acordat activar l’alerta taronja (IG-1) per pluges i tempestes a totes les illes.

L’episodi també ha motivat l’activació de l’alerta groga (IG-0) per fenòmens costaners a tot l’arxipèlag, així com per forts vents a Mallorca i Menorca i per risc de rissaga a Menorca.

Segons la previsió de l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET), el canvi de temps estarà provocat per un front que es desplaçarà des de la Península cap a les Balears. El seu pas podria deixar precipitacions de fins a 40 litres per metre quadrat en una hora, especialment intenses en alguns moments, acompanyades de tempestes que localment podrien anar associades a calabruix i fortes ratxes de vent.

El vent podria arribar als 70 quilòmetres per hora, mentre que la situació marítima també es complicarà. A la mar es preveuen ones d’entre dos i quatre metres d’altura, amb unes condicions especialment adverses durant el desenvolupament del temporal.

Possible rissaga de fins a 90 centímetres a Ciutadella

Menorca estarà també pendent del risc de rissaga. A Ciutadella, la previsió apunta a una possible oscil·lació del nivell de la mar de fins a 90 centímetres, motiu pel qual s’ha activat l’avís corresponent.

El temporal marítim podria mantenir-se fins dijous, tot i que l’AEMET preveu que el moment de major intensitat de les pluges i les tempestes es concentri durant dimecres. La situació hauria de començar a remetre dijous, quan es preveu una recuperació progressiva de la normalitat.

Més enllà de les precipitacions, un dels efectes més destacats del canvi de temps serà el descens notable de les temperatures, que podria arribar als 10 graus respecte dels valors actuals.

La previsió, per tant, no apunta a un episodi meteorològic especialment llarg, però sí a un capítol puntualment intens, amb especial atenció a les precipitacions torrencials, les tempestes, el vent i l’estat de la mar.

Des de la Direcció General d’Emergències s’ha fet una crida a la prudència i la precaució durant les pròximes hores i s’ha demanat a la ciutadania que segueixi l’evolució de la situació a través dels canals oficials i que apliqui els consells d’autoprotecció per reduir el risc d’incidents.

En cas d’emergència, es recorda que cal telefonar al 112.

Disponible en Google Play

© 2020 Fora Vila Verd

Torna a dalt