Eivissa obri la temporada de la xíndria

El Mercat Nou d’Eivissa ha estat l’escenari de la presentació oficial de la campanya de collita de la xíndria d’enguany, un cultiu estratègic per a l’agricultura local i símbol de l’estiu a l’illa.
La xíndria, juntament amb la patata, és un dels conreus d’horta més importants d’Eivissa, especialment durant els mesos d’estiu. Enguany, després d’un 2024 marcat per dificultats climatològiques i l’aparició de fongs, els agricultors han aconseguit tirar endavant una producció de qualitat gràcies a una feina acurada i al suport tècnic.
Una de les característiques que distingeix la xíndria eivissenca és el manteniment de varietats amb llavors, fet que permet collir la fruita en el moment òptim de maduració, garantint una dolçor i textura excepcionals. Aquesta aposta contrasta amb la tendència generalitzada del mercat cap a les varietats sense llavors.
La campanya s’allargarà fins a mitjans de setembre, amb una producció que abasteix tant el mercat local com, ocasionalment, el peninsular. Les primeres xíndries arriben al juny des de zones primerenques com Es Canar i Es Figueral.
A més del seu valor econòmic, la xíndria forma part del calendari festiu i gastronòmic de l’illa. El proper 8 d’agost serà, un any més, protagonista de la tradicional Berenada de Puig des Molins, una cita esperada dins les festes d’estiu.