Ara llegint
El projecte de recuperació des Sindicat de Felanitx, seleccionat per al concurs internacional EUROPAN 18

El projecte de recuperació des Sindicat de Felanitx, seleccionat per al concurs internacional EUROPAN 18

El Govern de les Illes Balears, a través de la Direcció General d'Habitatge i Arquitectura, ha proposat l'emblemàtic edifici des Sindicat de Felanitx per participar en el concurs internacional d'arquitectura Europan 18. Aquest edifici, propietat del Consell de Mallorca, es presenta com un dels possibles emplaçaments d'aquest prestigiós certamen, que ofereix l'oportunitat a arquitectes europeus menors de 40 anys de desenvolupar projectes innovadors. El director general d'Habitatge i Arquitectura del Govern, José Francisco Reynés, va presentar la proposta aquest dimecres al Comitè Nacional d'Europan, a Madrid, durant una reunió celebrada a la seu del Ministeri d'Habitatge i Agenda Urbana. La iniciativa compta amb el suport del Consell de Mallorca, que serà col·laborador en el desenvolupament del projecte en cas que es Sindicat de Felanitx sigui seleccionat com a emplaçament en aquesta edició del concurs. Europan, un dels concursos més reconeguts en l'àmbit arquitectònic, s'inicia amb una primera fase de presentació de localitzacions, que es prolongarà fins a mitjan octubre, quan es farà la selecció definitiva. Un cop triades les localitzacions, començarà la fase de presentació de projectes arquitectònics. L'edifici des Sindicat de Felanitx, construït entre 1919 i 1922, és un antic celler cooperatiu inclòs en la llista dels 100 elements del Patrimoni Industrial d’Espanya. La seva importància arquitectònica i històrica va ser reconeguda l'any 2019 quan el Consell de Mallorca el va declarar bé d'interès cultural (BIC) amb la categoria de monument. Ara, amb aquesta proposta de recuperació, es busca donar una nova vida a aquest edifici, que és un referent per la seva tipologia, estil i construcció. El Govern de les Illes Balears ja ha aconseguit èxits en edicions anteriors del concurs Europan, amb projectes seleccionats i premiats com els habitatges de promoció pública a Ca n'Escandell, a Eivissa, l'any passat. A Mallorca, altres projectes destacats han estat la reordenació de la Platja de Palma a la zona de s’Arenal, l'ordenació del passeig marítim de Palma o el projecte de l'estació de metro en el Parc Bit. Amb la nova candidatura des Sindicat de Felanitx, el Govern reafirma el seu compromís amb la innovació arquitectònica i la preservació del patrimoni històric de les Illes.

El projecte de recuperació de l’emblemàtic edifici des Sindicat de Felanitx ha estat triat per unanimitat per formar part de la nova edició del concurs internacional d’arquitectura EUROPAN 18. La proposta, presentada al setembre per la Direcció General d’Habitatge i Arquitectura del Govern de les Illes Balears, en col·laboració amb el Consell de Mallorca, ha estat aprovada pel Comitè Nacional d’EUROPAN Espanya en una reunió celebrada a la seu del Ministeri d’Habitatge i Agenda Urbana.

El concurs EUROPAN, destinat a arquitectes europeus menors de 40 anys, obrirà el termini d’inscripció al març, i els projectes es podran presentar fins a finals de juny. Aquesta competició ofereix als participants la possibilitat de desenvolupar propostes innovadores per a emplaçaments emblemàtics com és el cas d’es Sindicat.

Es Sindicat de Felanitx, un antic celler cooperatiu construït entre 1919 i 1922, és considerat un referent del patrimoni industrial espanyol. Declarat Bé d’Interès Cultural (BIC) pel Consell de Mallorca, l’edifici destaca per la seva tipologia, estil i construcció. El projecte seleccionat té com a objectiu donar una nova vida a aquest monument històric, preservant-ne el valor patrimonial i integrant-lo en les necessitats contemporànies.

Des del Govern Balear han volgut destacar que la participació de la Direcció General d’Habitatge i Arquitectura en edicions anteriors d’EUROPAN ha donat lloc a projectes premiats, com els habitatges de promoció pública a Ca n’Escandell (Eivissa), la reordenació de la Platja de Palma a s’Arenal o la reforma del passeig marítim de Palma. Aquests precedents auguren un futur prometedor per a la recuperació des Sindicat de Felanitx.

Disponible en Google Play

© 2020 Fora Vila Verd

Anar a dalt