Lluc acull la trobada anual de la gent gran amb la participació de 3.500 persones

Durant tres dies, el santuari de Lluc serà l’escenari d’una de les trobades més esperades per les associacions de gent gran de Mallorca. Prop de 3.500 persones, procedents de 67 entitats d’arreu de la Part Forana, participen en les jornades organitzades per la Federació d’Associacions de Gent Gran, que s’han convertit en una tradició anual carregada de simbolisme i comunitat.
Amb un programa centrat en la convivència, la trobada ha combinat moments emotius com la missa oficiada pel bisbe Sebastià Taltavull —que enguany ha inclòs una ofrena solidària d’aliments destinada al Banc d’Aliments— amb activitats lúdiques i un dinar de germanor. Aquesta substitució de l’ofrena floral per una acció solidària ha estat especialment valorada pels participants, que han volgut aportar el seu granet d’arena a la cohesió social des del compromís col·lectiu.
La cita ha estat possible gràcies al suport logístic del Consell de Mallorca, que ha facilitat transport gratuït a les associacions per garantir la màxima assistència. L’impuls d’aquesta mesura va partir d’una petició del president de la Federació, Joan Bibiloni, amb la voluntat d’eliminar barreres i afavorir la participació del màxim nombre de persones.
L’afluència d’entitats ha estat notable: durant la primera jornada hi han participat associacions de municipis com Esporles, Santanyí, Son Servera o Pollença, mentre que dijous i divendres s’hi han anat sumant agrupacions de Santa Maria, Búger, Llubí, Inca, Petra i molts d’altres.