Ara llegint
L’Institut d’Estudis Baleàrics celebra el primer acte de lliurament dels ajuts a la creació i investigació

L’Institut d’Estudis Baleàrics celebra el primer acte de lliurament dels ajuts a la creació i investigació

L’Institut d’Estudis Baleàrics celebra el primer acte de lliurament dels ajuts a la creació i investigació

L’Institut d’Estudis Baleàrics (IEB) ha celebrat avui el seu primer acte oficial per lliurar els ajuts a la creació i investigació. L’esdeveniment, que ha tingut lloc a l’auditori de la Fundació Miró Mallorca, ha servit per reconèixer públicament la tasca de les persones i entitats beneficiàries d’aquests ajuts, que han sumat un total de 690.000 euros el 2024.

Aquest és el primer cop que el Govern de les Illes Balears organitza un acte conjunt per escenificar el suport institucional a la cultura i la investigació. El conseller de Turisme, Cultura i Esports, Jaume Bauzà, i el director de l’IEB, Llorenç Perelló, han presidit l’esdeveniment, que ha estat conduït per l’actriu i comunicadora mallorquina Apol·lònia Serra. Durant l’acte, s’han lliurat diplomes de reconeixement als beneficiaris que hi han assistit.

Suport al sector cultural i acadèmic

Llorenç Perelló ha destacat la importància d’aquest esdeveniment per donar visibilitat a la feina realitzada en l’àmbit de la creació i la investigació a les Illes Balears. «La celebració i creació d’aquest acte és molt important per poder donar a conèixer la feina i dedicació en aquests àmbits i també el suport que reben des de l’IEB», ha afirmat.

Per la seva banda, el conseller Jaume Bauzà ha posat èmfasi en el compromís del Govern amb el sector cultural, lingüístic i acadèmic. «Continuarem fent feina per enfortir el suport al sector, garantint que les Illes Balears continuïn essent un referent en innovació, qualitat i diversitat cultural», ha assegurat.

Mostra del talent balear

L’acte també ha inclòs una mostra del talent emergent i consolidat que s’ha beneficiat d’aquests ajuts. Entre les actuacions destacades hi ha hagut un fragment de la peça SOLC, interpretada per Francesca Vadell en la categoria d’arts escèniques; una lectura d’un fragment de l’obra Una conversa lenta, a càrrec d’Anaïs Franer, en la línia de literatura, còmic i il·lustració; i l’actuació de l’artista MDMAR, en representació de la música. A més, s’ha distribuït una publicació de l’obra Millet de Saigon, de Núria Marquès, com a exemple de la disciplina d’arts visuals.

Pel que fa a l’àmbit de la investigació, els assistents han pogut conèixer l’obra Inventari i estudi de l’arxiu musical del comtat de Torre-Saura (Ciutadella de Menorca), de Laura Triay Tudurí, mitjançant panells visuals exposats durant l’esdeveniment.

Disponible en Google Play

© 2020 Fora Vila Verd

Anar a dalt