Ara llegint
En família a passejar per Pollença i Cala Bóquer

Travessa un dels paisatges més bells de Pollença. Es tracta d’una excursió molt completa on podrem descobrir finques, forns de pedra calcària, una platja verge, i a més podem veure les restes d’un dels poblats talaiòtics més importants de Mallorca: Bocchoris, datat al voltant de l’any 1000 A.C. Allà van habitar els famosos foners mallorquins.

Aparcar i començar l’excursió és molt fàcil. Si venim de Pollença cap al port, arribarem a la rotonda d’entrada al port on veurem l’escultura d’un avió «Canadiar» (és el típic avió que recull aigua de la mar per apagar incendis). Hem de seguir per l’esquerra mantenint-nos en la Ma-2200, just enganxat a la carretera hi ha un supermercat SYP.

Arribarem a una nova rotonda, seguirem recte i en la segona rotonda girarem a l’esquerra on hi ha una esplanada gran de terra on podem deixar el cotxe. Veurem un rètol de fusta que posa «Camí de Bóquer«. Aparquem i continuem la fletxa que ens indica l’inici de camí.

Camí cap a Cala Bóquer. (Foto: Turisme Petit)

De seguida arribarem a les cases de Bóquer que donen nom a camí, a la cala i a aquesta mateixa excursió. El topònim Bóquer prové de Bocchor, que al seu torn dóna nom al poblat talaiòtic. Van ser construïdes al segle XVII i estan presidides per una preciosa torre. La finca és privada però estant de camí a la platja, és possible passar, respectant l’entorn. Per a això haurem de creuar dues tanques, a l’entrar i al el sortir, cal tenir la cura de deixar tancades.

Seguint el camí de terra, arribarem a dos bells penyals que ens indiquen de  manera d’espectacular l’entrada. Un cop passades les roques, veurem dues fites importants de la nostra excursió.

Ens trobem amb un forn de calç. Solen ser construccions situades dins un gran forat de forma circular, revestit per una paret gruixuda de pedra seca.

La bella Cala amb un marcat caràcter de roquissar. (Foto: Turisme Petit)

Passades les roques i mirant cap a l’esquerra, veurem molt a prop d’una pineda les restes de l’esmentat poblat talaiòtic de Bocchoris. Per sobre dels pins se situa un tipus de bancal fet de grans roques.

En les diferents excavacions s’han trobat restes de ceràmica i peces de ferro. Una gran part dels seus habitants eren guerrers que utilitzaven com a principal arma la fona. Aquests foners eren molt famosos per la seva precisió i solien ser reclutats com a mercenaris. Bocchoris estava formada per diversos nuclis de població sent una de les ciutats més importants de l’illa en la seva època.

El camí segueix i creua aquesta petita vall arribant fàcilment a una zona que es diu Coll des Moro, és abans de realitzar la baixada i ja podem veure la cala i al lluny el Cap Formentor.

El camí de Cala Bóquer ben enmig de les roques. (Foto: Turisme Petit)

El tram final és el més complicat perquè no està molt ben delimitat, és molt irregular i pedregós. Hi ha diversos camins; podem agafar qualsevol d’ells per anar fins a baix. La cala és de roca.

Des de la platja albirem el que s’anomena l’Ull de Bou, un dels tres forats que travessa el Cavall Bernat. També veiem el conegut illot del Colomer. Es troba a només 50 metres de la costa i té una alçada de 112 metres sobre el nivell de la mar. No és accessible ja que és una reserva d’aus marines.

Cala Bóquer té una superfície d’uns 300 metres. És una platja verge sense cap tipus de vigilància o servei. Els pescadors solien fer servir la zona com a refugi per les seves barques si els sorprenia el mal temps.

Un altre angle de la bella Cala Bóquer. (Foto: Turisme Petit)

El retorn haurem de fer pel mateix camí.