Ara llegint
En família de Galiea al Puig de na Bauçana

Molt a prop de Galilea trobem l’inici de l’excursió al Puig de na Bauçana. Es tracta d’una ruta curteta que ens porta al cim d’una petita muntanya amb unes vistes espectaculars de 360 ​​º de les muntanyes de l’oest de Mallorca i una part destacada de la nostra Serra de Tramuntana, que inclou una poderosa panoràmica del Puig de Galatzó. Podem albirar fins i tot els famosos illots de Les Malgrats.

Aquesta excursió és perfecta per fer-la amb la família. Els primers 2 terços són els més fàcils i l’últim tram és el més empinat i amb una dificultat afegida, ja que el terreny és molt pedregós. Igualment es pot fer tota la sortida en menys d’una hora.

Una de les pujades pel camí cap al Puig. (Foto: Turisme Petit)

Pas 1: on aparcar?

L’inici està ubicat a la carretera Ma-1032 que ens porta des de Puigpunyent a Galilea, concretament al km 8,3 a una distància d’1,4 quilòmetres per arribar a Galilea. El primer que veiem és una barrera verda, una petita àrea de terra buidada on podem aparcar. Hi caben entre 5 i 6 vehicles.

Si no podem deixar el cotxe allà, haurem de fer-ho a Galilea, però haurem d’afegir a l’excursió 25 minuts més a peu per trajecte i transitar aquest temps per la mateixa carretera. Una situació poc recomanable.

Una de les meravelloses vistes que podem contemplar durant la passejada. (Foto: Turisme Petit)

Pas 2: inici de camí

Un cop creuada la barrera verda, veurem que allà mateix comença un camí públic senyalitzat que ens porta fins a Calvià, però aquesta és una excursió més llarga d’unes dues hores per trajecte. No l’hem d’agafar.

Hi ha un cartell gran amb diferents rutes. Enganxat a una paret de pedra veiem un altre cartell més petit amb fons verd i una fita o pal de fusta amb una fletxa que ens indica que hem de començar el camí per la dreta.

Aquí és important indicar que hi ha diverses formes / camins d’arribar fins al cim i no està per a res senyalitzat, és fàcil perdre’s. Seguint les nostres instruccions i sense inventar res, és possible fer la pujada en uns 50 minuts.

Unes magnífiques vistes ens acompanyen tot el temps al llarg de l’excursió. (Foto: Turisme Petit)

Pas 3: arribar a la següent barrera

Hem de pujar pel camí durant uns 15 minuts, sempre en línia recta fins a arribar a una bifurcació. Durant la pujada tindrem una preciosa panoràmica de Galilea.

A la cruïlla, a la dreta i senyalitzat, seguiríem cap a Calvià, nosaltres anirem per l’esquerra on el camí s’eleva i veurem la següent barrera. És molt fàcil de creuar per la dreta. Hi ha un rètol de vedat privat de caça, però el camí és públic i transitable.

Pas 4: a següent desviament anar a l’esquerra

Ja comencem a pujar i a escassos metres arriba una nova bifurcació. La decisió és fàcil. Hem de seguir a l’esquerra, ja que a la dreta, posada a un arbre, hi ha un senyal que ens indica que no podem circular cap allà.

La bellesa de l’entorn fa gola als visitants. (Foto: Turisme Petit)

Pas 5: arribar a una petita esplanada als peus del cim

Aquest tram és més entretingut. Durant la pujada passarem per un forn antic de calç, molt típics en la Serra. En moltes excursions en podem trobar altres molt similars. També en un replec de camí, a l’esquerra, hi ha un petit clar a manera de mirador on podrem fer una preciosa foto del Galatzó i Galilea.

Després de diversos minuts de pujada, arribarem a la petita esplanada. A la nostra esquerra, una mica allunyat. Veiem una sitja i una barraca de carboner, molt ben conservada. Així sabrem que estem en el lloc correcte i des d’aquí tot és bufar i fer bambolles.

Pas 6: pujada i arribada al cim

Des de l’esplanada, seguirem recte girant lleugerament a l’esquerra. Aquí el camí s’estreny i es bifurca de nou. Nosaltres, per tercera vegada, anirem a l’esquerra i iniciarem la pujada al cim.

A la dreta arribaríem a al Pla de Son Cortei, una altra esplanada però molt més gran, que fins i tot podrem albirar fàcilment un cop a dalt.

Ja estem som a l’últim tram, el més costerut i costós per als més petits. Anem pujant i podem anar veient bastants d’arbres caiguts per  tempestes passades. De fet n’haurem de saltar un que ens agafarà en ple camí. En vint minuts haurem arribat a la cresta de la muntanya on ja gaudirem de vistes increïbles. Hem d’apropar-nos fins al piló blanc, que és un vèrtex geodèsic i el punt més alt de la nostra excursió.

El punt geodèsic del Puig de na Bauçana. (Foto: Turisme Petit)

La tornada la farem pel mateix camí.