Ara llegint
Excursió circular de Fornalutx a Binibassí passant per Biniaraix

L’excursió circular de Fornalutx a Binibassí passant per Biniaraix és un agradable passeig amb molts punts d’interès, un és conèixer la finca o llogaret de Binibassí o passejar entre tarongers i llimoners.

La nostra ruta la iniciarem des de Fornalutx. Actualment, hi ha 3 pàrquings i en temporada baixa, si acudim, aviat és fàcil aparcar.

Si tenim temps, recomanem un petit passeig pel poble que està ple de racons màgics.

Com iniciar la nostra ruta circular

La ruta comença des del Cementiri de Fornalutx, situat gairebé al final del camí de Binibassí.

La primera fase serà arribar a Binibassí i seguirem el camí recte (a l’esquerra ens quedarà l’entrada al cementiri). Abans hem d’haver vist una fletxa de fusta que indica la direcció a Sóller (50 min) i Binibassí (el nostre destí i en menys temps).

Senyal indicatiu de la ruta. (Foto: Turisme Petit)

Anirem baixant i pujant lleugerament en un camí ben definit i bonic. Veurem alguna bifurcació, però sempre hem d’anar a l’esquerra fins arribar fins a l’esmentada finca. Per arribar-hi hem de creuar una reixa de ferro. Aquest tram es pot fer en uns 20/30 minuts.

Binibassí és una típica possessió mallorquina que pertany a Fornalutx. El topònim és dorigen àrab. Està formada per un conjunt de cases agrupades al voltant d´una preciosa possessió típica mallorquina. Estan construïdes al mateix lloc on abans hi havia una alqueria musulmana anomenada Benibassim. La torre defensiva del segle XVI encara es conserva.

Un passeig per passar un temps d’esbarjo i gaudi. (Foto: Turisme Petit)

Tot i que és un llogaret petit té alguns punts d’interès que podem destacar com el portal, un molí fariner ubicat al costat del camí, un petit i antic safareig, però sobretot les canaletes que podem veure just en arribar que estan a la dreta del camí i servien per canalitzar l’aigua als diferents cultius de la vall. Segurament les podrem veure amb aigua.

Una de les vistes interiors que ens trobarem a aquesta passejada. (Foto: Turisme Petit)

Per fer la segona fase veurem allà mateix un indicador amb 3 fletxes de fusta, davant d’una escala. Nosaltres hem de seguir cap a Biniaraix. També tenim un mirador amb vistes espectaculars a la Vall de Sóller.

El passeig que ens queda fins a Biniaraix és curtet. A mesura que baixem recomanem girar la vista de nou al llogaret, ho podrem apreciar en tota la seva esplendor.

Arribarem a una carretera principal que és la que ens portaria amb cotxe a Fornalutx, allà també veurem el Torrent de Fornalutx que ens dona una singular vista de la zona.

La carretera cap a Fornalutx amb el torrent al costat. (Foto: Turisme Petit)

Hem de creuar a l’altra banda de la carretera amb precaució i arribar a una bifurcació on veurem una fletxa de fusta que indica la ruta al Barranc de Biniaraix, podem agafar aquest carrer per endinsar-nos dins de Biniaraix. La pujada al poble també és molt maca.

Hem d’arribar a la plaça de Sa Concepció que és on hi ha l’Església i també hi trobarem un parell de cafeteries. Durant aquest petit passeig podrem veure alguns dels seus típics carrers empedrats, petjada del seu passat àrab.

Després d’una parada tècnica, ara es tracta de tornar a Fornalutx. Iniciem la tercera i darrera fase d’aquesta preciosa ruta.

Vistes de Fornalutx des de la carretera. (Foto: Turisme Petit)

Hi ha dues maneres de fer-ho, una més llarga seguint un sender d’una hora de durada o una més curta que és vorejant la carretera principal i que ens deixarà al poble en pocs minuts. Nosaltres per aquesta ruta optem per la segona opció.

Des de la plaça de l’´Església pugem pel carrer de Sant Josep. La primera bifurcació a mà esquerra ens portarà directes a Fornalutx per carretera.

Gaudiu de les excursions en família a: https://www.turismepetit.com/