Ara llegint
Excursió circular de Sóller a Refugi de Muleta

L’excursió circular de Sóller a Refugi de Muleta és una ruta relativament fàcil de fer amb infants, però és una mica més llarga de les que solem recomanar.

Estem parlant de gairebé dues hores per a l’anada fent un agradable passeig per la muntanya amb grans vistes al port de Sóller durant gran part del trajecte però la tornada la podrem fer més curta.

Un tram del camí coincidirà amb la Ruta de Pedra a Sec GR 221 (El GR 221 proposa descobrir els paisatges de Pedra a Sec de la Serra de Tramuntana). Com que l’anada és tan llarga, proposem tornar per la carretera del far de Muleta a la Platja d’en Repic que ens deixarà de nou a l’inici en molt  menys temps.

Una de les vistes de l’excursió que anem a començar. (Foto: Turisme Petit)

La ruta comença just abans de la pujada amb cotxe al túnel que ens duu al Port de Sóller, podem aparcar abans, no gaire lluny, si per exemple agafem la rotonda amb direcció Lluc, just al sortir de la mateixa ia la dreta del restaurant, hi ha un petit carrer a l’esquerra que si el recorrem sencer ens torna a deixar a la mateixa carretera del Port, en aquest tram podem trobar aparcament amb certa facilitat.

Primers indicadors des de la carretera del Port de Sóller. (Foto: Turisme Petit)

És una excursió amb un primer tram de pujada i no apta per a carrets de nadó, a més, si duem motxilla porta bebès, pot ser dur fer tot el camí. Només per això la recomanem amb nins  més grans. També recomanem utilitzar calçat de muntanya o esportiu.

Iniciem l’excursió des de la carretera seguint l’indicador de fusta: Refugi de Muleta, només començar creuarem el Torrent Major a través d’un petit pont que ja ens situa pel camí, si hi ha sort veurem el torrent amb aigua.

Si seguim aquest camí (el torrent ara quedarà a la nostra dreta), tornem a trobar una bifurcació, hem de seguir la que ens indica: Deià, Muleta. A partir d’aquí cal seguir el sender, tot el camí està molt ben indicat i només cal seguir les fletxes que ens porten al refugi.

El camí està en molt bones condicions. (Foto: Turisme Petit)

Tenim aproximadament a pas d’infants un trajecte de 150 min, en aquest tipus d’excursions ens agrada recomanar anar amb diverses famílies perquè els nens van més entretinguts i relativitzen molt més el temps.

El camí alterna paisatge de muntanya i mar.

La part inicial és la més costeruda però després el camí és una mica més planer, en un dels miradors més espectaculars veiem el Port de Sóller amb un teló de fons impressionant: «la Serra de Tramuntana», moment ideal per fer un descans i prendre alè.

Seguim la nostra marxa i si tenim sort podem veure cabres, ovelles i fins i tot alguns ases. Totes les possibles bifurcacions estaran senyalitzades i no tindrem pèrdua, en aquest sentit és una excursió molt fàcil de fer.

Una de les tanques que hem de passar i sempre deixar-les com les hem trobades. (Foto: Turisme Petit)

Un cop arribem al refugi hi ha diverses taules on podem descansar i dinar, a més hi ha torradores a disposició del públic i dins hi ha un bar/restaurant on podem demanar begudes i/o un reconfortant cafè calent, si hem estat previsors, hi ha la possibilitat de reservar taula per menjar.

Des del Refugi podem veure el famós far des Cap Gros, molt ben conservat i que antigament controlava l’entrada del port. Des dels voltants podem veure unes vistes espectaculars dels penya-segats de la costa nord i les muntanyes que voregen la vall, entre elles algunes de les més conegudes: Puig Major, Puig de l’Ofre i Es Teix.

Les indicacions ens han acompanyat tot el temps de l’excursió fins a arribar al refugi. (Foto: Turisme Petit)

Per la tornada optarem per tornar per la mateixa carretera del far que ens deixarà a la Platja d´en Repic i des d´aquí, fàcilment podem tornar a la carretera principal i tornar al cotxe sense problema en un temps no superior a 45 minuts. En definitiva un recorregut circular amb molts al·licients tant pels petits com pels més grans.

Visita https://www.turismepetit.com/ per trobar el nostre catàleg d’excursions en família