Ara llegint
Passar el dia a la Cala Deià en família

Recomanem aquesta ruta circular que es realitza des d’un dels pobles amb més encant de Mallorca: Deià i que ens portarà al seu petit port preciós que es pot visitar en qualsevol època de l’any. Ideal per fer amb infants per la seva facilitat i la seva curta durada, uns 80 minuts en total.

L’única dificultat que podem trobar, depenent de l’època de l’any és l’aparcament, excepte a l’estiu no sol haver-hi problema per aparcar en zona no tarifada. Deià és un poble molt turístic però manté el seu encant i essència per tots els seus carrers, on l’aigua també és protagonista a través de diversos torrents que creuen el poble i que desemboquen a la Cala unint-se en un únic anomenat Torrent Major.

A l’ésser una excursió curta recomanem pujar a l’Església i al cementiri on tindrem belles  panoràmiques de la vila i els seus voltants.

La Cala de Deià amb el penyal central i un escar a la dreta. (Foto: Turime Petit)

Inici ruta a Cala Deià

Podem començar la nostra ruta per exemple des del Refugi Can Boi ubicat al carrer Es Clot, nº5. És un bon punt de partida perquè és fàcil trobar-lo. Si entrem al refugi, val la pena visitar la seva tafona amb els principals elements destinats a l’elaboració d’l’oli en perfecte estat.

Des del refugi tenim l’indicador de fusta marcant l’inici de camí, és molt fàcil ja que el que cal fer és anar baixant cap a la cala. El trajecte és agradable i senzill i en algun moment hem d’estar atents per no desviar-nos de la ruta, però si seguim les indicacions, en menys de 40 minuts arribarem a la Cala.

Arribada a la Cala de Deià amb el torrent a l’esquerra. (Foto: Turisme Petit)

Per a l’últim tram, creuarem el Torrent Major a través del Pont de Sa Cala que ja ens deixarà a la carretera principal que baixa a la platja. L’arribada és molt maca i trobarem barques als costats del camí per desembocar en aquest preciós port pesquer. Podem veure restes dels escars on protegien les embarcacions antigament. Un cop aquí podem aprofitar per gaudir d’una estona agradable al costat de la mar o donar-nos una capbussada. És un lloc únic i especial.

Vista de Cas Patró March, un dels restaurants de la Cala de Deià. (Foto: Turisme Petit)
Vista del mirall d’aigua vist des de la terrassa de Cas Patró March. (Foto. Turisme Petit)

De retorn a Deià

Per tornar, podem fer servir el mateix camí però el recomanable és fer-ho per una altra ruta per aprofitar i veure coses diferents. En aquest cas tornem a la carretera, seguim per ella i deixem el pont que hem creuat abans a la dreta.

Pujarem una mica més amunt per la mateixa carretera i a mà esquerra veurem un cartell que ens indica el camí de tornada a Deià.

Camí de sortida escalonat i amb les barques dels deianencs fora de l’aigua tot l’any. (Foto: Turisme Petit)

Es tracta d’un tram de la «Ruta Pedre en Sec – GR 221» que uneix Sóller amb Deià. Nosaltres anirem directes a poble.

És un camí empedrat de Sa Vinyeta que, després de creuar diverses vegades més la carretera i vorejar els marges d’Es Verger, ens durà a l’escola municipal i des d’allà podem tornar a través dels carrers de la vila al Refugi o la zona on hàgim aparcat a la partida.