Ara llegint
Toni Serapio, Antonio Ferrer i Manolo Gómez, premis Sardina d’Or per les seves trajectòries

Toni Serapio, Antonio Ferrer i Manolo Gómez, premis Sardina d’Or per les seves trajectòries

Toni Serapio, Antonio Ferrer i Manolo Gómez, premis Sardina d'Or per les seves trajectòries

La segona edició de la Fira de la Sardina de Palma ha tancat aquest diumenge amb el lliurament dels premis Sardina d’Or 2026, uns guardons impulsats per la Confraria de Pescadors de Palma per reconèixer trajectòries vinculades a la pesca, la gastronomia marinera i la preservació del patrimoni marítim balear.

Els distingits d’enguany han estat el restaurador Toni Serapio, propietari del restaurant Sa Roqueta; el pescador jubilat Antonio Ferrer, i l’expert en patrimoni marítim Manolo Gómez, president de l’Associació Amics del Museu Marítim de Mallorca.

L’acte de lliurament s’ha celebrat al varador del Moll de Pescadors, amb la participació del director general de Diàleg Social i Transició Econòmica del Govern, José Antonio Caldés; la regidora de Comerç, Restauració i Autònoms de Palma, Lupe Ferrer, i el patró major de la Confraria de Pescadors de Palma, Domingo Bonnín.

Premis

El premi Sardina d’Or a la preservació de la mar i difusió del patrimoni marí ha recaigut en Manolo Gómez, en reconeixement a la seva tasca de protecció i divulgació del patrimoni marítim de les Illes Balears.

Pel que fa al guardó de gastronomia marinera, la Confraria ha distingit el restaurant Sa Roqueta i el seu propietari, Toni Serapio. L’establiment, obert des de 1987, ocupa una antiga casa de pescadors que posteriorment es convertí en taller de veles per a llaüts. El local destaca per una proposta basada en la cuina mediterrània, els productes locals i les receptes tradicionals mallorquines.

El premi a la trajectòria pesquera ha estat per al pescador jubilat Antonio Ferrer, reconegut per la seva dedicació a la pesca artesanal de la sardina i pel respecte a un ofici estretament lligat a la sostenibilitat i a la tradició marinera.

Durant l’acte, el patró major Domingo Bonnín ha remarcat que aquests premis “contribueixen a posar en valor el producte local i els professionals que cada dia treballen per preservar-lo i difondre’l”. En la mateixa línia, la regidora Lupe Ferrer ha destacat la importància d’uns guardons que “reconeixen la trajectòria de persones destacades” i reforcen el paper de la sardina mallorquina com a producte identitari.

La clausura de la fira també ha inclòs actuacions musicals, entre elles la del grup d’havaneres D’anada i Tornada, així com concerts d’Elías Sánchez i Miquel Font.

Durant quatre dies, el Moll de Pescadors ha acollit més de quaranta paradetes dedicades a la gastronomia, l’artesania, la cultura i les activitats familiars, amb la sardina com a eix central. Segons l’organització, milers de persones han passat pel recinte en una edició que ha servit per promocionar el producte local i reivindicar el valor cultural i social de la pesca tradicional.

Disponible en Google Play

© 2020 Fora Vila Verd

Torna a dalt