La Banda de Música de Manacor rep l’A d’Or de s’Agrícola, entitat que estrena himne
L’Auditori de Manacor va acollir diumenge 10 de maig l’acte de lliurament de l’A d’Or de s’Agrícola 2026, una distinció que enguany ha recaigut en la Banda de Música de Manacor en reconeixement a la seva trajectòria musical i social dins el municipi.
Aquest guardó és atorgat anualment per l’Associació Cultural s’Agrícola des de l’any 1983, coincidint amb les festes de Sant Isidre, amb l’objectiu de distingir persones i entitats de Manacor que hagin destacat en els àmbits cultural, social, professional o esportiu.
L’acte va reunir nombroses autoritats i representants institucionals, entre ells el conseller d’Empresa, Autònoms i Energia del Govern balear, Alejandro Sáenz de San Pedro; la directora general Maria Antònia Sansó; el batle de Manacor, Miquel Oliver; el president de s’Agrícola, Llorenç Femenies, així com diversos regidors del consistori manacorí.
La cerimònia, conduïda per Tomeu Matamalas, membre de la junta directiva de s’Agrícola, va començar amb la lectura de l’acta de nomenament per part del secretari de l’entitat, Antoni Frau. Tot seguit, Joana Maria Febrer, mare de dos integrants de la Banda, va glossar la tasca musical i humana desenvolupada per la formació al llarg dels anys.
Durant l’acte, el batle de Manacor va lliurar la placa que acredita la Banda com a sòcia d’honor de s’Agrícola a la vicepresidenta de l’entitat musical, Loli Botella. Posteriorment, el president de s’Agrícola va entregar l’A d’Or a Antònia Bassa, presidenta de l’Associació Banda de Música de Manacor.
Un dels moments més especials de la vetlada fou el lliurament d’una reproducció de l’obra Banda de música, de l’artista manacorí Mateu Sitges Febrer. L’autor havia signat i dedicat personalment cada una de les còpies als membres de la Banda i, a més, va voler donar el quadre original a l’entitat homenatjada. La peça fou recollida per Maria Jiménez en representació de la Banda.
En el seu discurs, Antònia Bassa va agrair el reconeixement rebut i va tenir unes paraules de record per a Eduard Bernabé, director de la Banda durant la darrera dècada, així com per a dos joves músics de la formació desapareguts tràgicament.
La part institucional es completà amb les intervencions del conseller Alejandro Sáenz de San Pedro, del batle Miquel Oliver i del president de s’Agrícola, Llorenç Femenies.
La vetlada culminà amb l’actuació de la Banda de Música de Manacor, dirigida per Miquel Flores i Mula, que interpretà les peces Overture to a new age, de Jan de Haan, i Sa nostra Terra, d’Enric Pastor.
Un himne
El concert es va cloure amb l’estrena d’un himne dedicat a s’Agrícola, compost per Antoni Parera Fons amb lletra de Maria Magdalena Gelabert i Miquel Mestre, i arranjat especialment per a banda per Gabriel Oliver. Per a aquesta interpretació final, la Banda va comptar amb la participació del cor Ars Antiqua de Manacor, dirigit per Eulàlia Salbanyà.
Després del lliurament d’obsequis als autors de l’himne, la Banda i Ars Antiqua tornaren a interpretar conjuntament la peça, posant punt final a una nit marcada pel reconeixement, la memòria i la cultura musical manacorina.
