El Consell Insular i PIME Menorca impulsen un conveni de per reforçar la formació ocupacional

El Consell Insular de Menorca ha aprovat un conveni de col·laboració amb PIME Menorca destinat a organitzar i planificar programes actius de formació ocupacional i contínua a través de les associacions empresarials i professionals adherides a la patronal. L’acord, dotat amb 30.000 euros, té com a objectiu millorar l’ocupabilitat de les persones treballadores i adaptar la formació a les necessitats reals del teixit empresarial menorquí.
PIME Menorca, a través del seu Servei de Formació, ofereix diferents modalitats: cursos presencials en matèria de prevenció de riscos laborals; formació en línia, oberta a tothom i amb la possibilitat de bonificació del 100 % per a les persones treballadores; i Microlearning, amb videoconferències de curta durada que aborden temàtiques actuals i de gran interès.
Els programes de formació ocupacional estan pensats per proporcionar coneixements bàsics en oficis i sectors amb alta demanda de personal. Aquests cursos, de caràcter teòric i pràctic, s’adrecen prioritàriament a persones en situació d’atur, afectades per ERTO i treballadors autònoms, amb l’objectiu de millorar la qualificació professional i la inserció laboral.
D’altra banda, la formació contínua s’adreça principalment a persones en actiu, tant per compte d’altri com autònoms, per tal d’adaptar els seus perfils a les necessitats canviants del mercat laboral. Tot i això, també poden accedir-hi treballadors en atur o en ERTO.
El conseller de Cultura, Educació, Joventut i Esports, Joan Pons Torres, ha destacat la importància d’aquest conveni per a la competitivitat de les empreses menorquines. “El que volem fer a través d’aquest acord és ajudar que les empreses siguin cada vegada més productives, estiguin al dia dels canvis del mercat i dels avenços tecnològics”, ha explicat. “Aquesta col·laboració amb PIME Menorca ens permet arribar de manera directa a les necessitats reals del teixit empresarial i adaptar els programes formatius als perfils professionals més demandats”, ha afegit.