Ara llegint
La Seu recupera una veu blanca per al cant de la Sibil·la

La Seu recupera una veu blanca per al cant de la Sibil·la

La Seu recupera una veu blanca per al cant de la Sibil·la

La Seu de Mallorca recupera enguany una tradició que no es vivia des de fa mig segle. A les Matines de Nadal, la Sibil·la tornarà a ser interpretada per una veu blanca, tal com es feia abans dels anys setanta del segle passat. Des d’aleshores ençà una soprano s’encarregava del cant. El protagonista serà Toni López, de dotze anys, membre de l’Escolania dels Vermells de la Seu, que aquesta nit de vigília de Nadal posarà veu a un dels cants més emblemàtics del patrimoni litúrgic català.

El mateix ofici inclourà també el sermó de la Calenda, que anirà a càrrec de Lluís Turell, també de dotze anys i integrant dels Vermells de la Seu. Tots dos infants assumeixen així un paper central en una de les celebracions més destacades del calendari litúrgic cristià.

La presentació de Toni i Lluís davant els mitjans de comunicació s’ha fet a la Catedral, amb un assaig des de la trona de la capella major. L’acte ha comptat amb la presència del bisbe de Mallorca, Sebastià Taltavull; el degà de la Seu, Antoni Vera; el responsable de Litúrgia i Música, Pere Oliver; i diversos canonges del Capítol, entre ells Josep Adrover, Teodor Suau i Joan Bauzá.

El prefecte de Música ha explicat que la decisió de tornar a confiar la Sibil·la a una veu blanca respon a la voluntat de reconnectar amb la tradició històrica de la Catedral. Abans del Concili Vaticà II, aquest cant era interpretat habitualment per nins, preveres o canonges, mentre que des dels anys setanta havia estat assumit per veus femenines a la Seu.

Disponible en Google Play

© 2020 Fora Vila Verd

Anar a dalt