Ara llegint
Binissalem inaugura un estiu ple de cultura amb el cicle ‘Nits a la fresca’

Binissalem inaugura un estiu ple de cultura amb el cicle ‘Nits a la fresca’

Binissalem inaugura un estiu ple de cultura amb el cicle 'Nits a la fresca'

Aquest dijous 4 de juliol, el Casal de Cultura de Can Gelabert serà l’escenari de l’inici del cicle cultural ‘Nits a la fresca’, que s’allargarà fins al 12 de setembre. Amb el lema ‘Mira, escolta, sent. Nits d’estiu a Binissalem’, el programa convida tant a residents com a visitants a gaudir de les màgiques nits d’estiu amb una àmplia oferta cultural que inclou música, teatre, literatura, pintura i fotografia.

Segons el batle de Binissalem, Víctor Martí, aquest cicle és “una alternativa d’oci i temps lliure per a tots els gustos i una manera molt especial de viure la cultura en totes les seves variants”. Martí ha destacat l’esforç de l’organització per oferir un programa diversificat i atractiu que permeti a tothom trobar activitats del seu interès.

El cicle començarà amb l’espectacle ‘Paloma de parque’ de Clara Ingold, seguit de la representació de ‘Medea’, una obra que ret homenatge a Llorenç Moyà i que celebra el teatre de la llibertat.

La música tindrà un paper destacat aquest estiu binissalemer amb els concerts de grups i artistes com ‘Fill de Blues’, Laudrinn-e, Eterno Cantar, Alberto Alcalá Trio, Nou Romancer, i Tall de Vermadors. Aquesta variada oferta musical garantirà que tots els gustos trobin el seu espai en aquestes nits estiuenques.

La pintura també serà protagonista amb diverses exposicions. Entre els artistes participants destaquen Nano Valdés, Xesca Martorell, Col·lectiu Ou Verd, Imma Alonso, Miquel Planas, així com els guanyadors i finalistes del 45è Certamen d’Arts Plàstiques i Visuals Vila de Binissalem. Aquestes exposicions permetran als visitants explorar diferents formes d’expressió artística i apreciar el talent local i emergent.

Pel que fa a la literatura, el cicle inclou la ‘Conversa Oberta’ de Xesca Martorell a la seva exposició ‘Maremar’, una visita guiada que explora el procés de creació contemporània i obre noves perspectives de lectura. A més, es presentarà el foto-llibre ‘Bruixes gitanes’ de Silvia Prió, oferint una experiència literària i visual enriquidora.

El batle ha explicat que aquest programa ofereix “un ample ventall de possibilitats culturals per fer d’aquest estiu 2024 un període ple d’activitats, per sortir al carrer i per gaudir en família o amb els amics”.

Disponible en Google Play

© 2020 Fora Vila Verd

Anar a dalt