Ara llegint
Sa Pobla es prepara per a una nova edició d’Art i Copes i un homenatge a Julián Manzanares

Sa Pobla es prepara per a una nova edició d’Art i Copes i un homenatge a Julián Manzanares

Julián

De l’11 al 13 d’octubre, el municipi de sa Pobla acollirà la XVII edició d’Art i Copes, un dels esdeveniments culturals més rellevants de la comarca. Enguany, el festival retrà un emotiu homenatge a l’artista pobler Julián Manzanares, una figura destacada en l’escena artística local i un referent en les primeres edicions de l’esdeveniment.

L’Ajuntament ha presentat avui la nova edició amb un programa divers que inclou més d’un centenar d’artistes, i una àmplia oferta cultural que abraça disciplines com la pintura, l’escultura, la fotografia, el videoart, la dansa, la poesia, el teatre i la música. L’esdeveniment es desplegarà en un total de 23 espais, entre públics i privats, convertint tot el poble en un aparador d’art contemporani.

Homenatge a Julián Manzanares

L’epicentre d’aquesta edició és l’exposició dedicada a Julián Manzanares, que tindrà lloc al Can Planes. Manzanares, conegut pel seu esperit experimental i inconformista, ha estat un pilar de la vida cultural de sa Pobla des dels anys setanta. L’exposició, comissariada per David Campaner, oferirà una selecció d’obres de la seva darrera etapa, on destaca l’ús de la creació digital. Campaner ha avançat que l’exposició “sorprendrà molts visitants, ja que s’allunya de l’obra més coneguda de Manzanares i se centra en la seva exploració digital més recent”.

La regidora de Cultura, Catalina Maria Serra, ha destacat la importància d’aquest homenatge, afirmant que “és una gran satisfacció poder dedicar aquesta edició a un artista tan vinculat al nostre poble, que ha mostrat sempre una obra coherent i persistent amb els seus principis”. Serra ha ressaltat la influència de Manzanares en la cultura local, i el seu compromís amb la seva independència artística.

Un cap de setmana d’art i cultura per a tothom

El festival Art i Copes no només és un espai per a l’art contemporani, sinó també un punt de trobada per a la comunitat local i els visitants, com ha assenyalat el batle de sa Pobla, Biel Ferragut: “Art i Copes és una gran oportunitat per fer visible el talent artístic local i internacional al mateix temps que genera un espai de trobada al voltant del fet cultural”.

A més de les exposicions, els espais públics de sa Pobla acolliran propostes seleccionades a través d’una convocatòria oberta, així com col·laboracions amb la Fundació ACA, LCA Málaga i Art Jove. Entre els espais participants s’inclouen llocs emblemàtics com Can Soler, Can Corró, la plaça Major i el carrer Mercat.

Art Jove i la intervenció urbana “Terra buida”

L’edició d’enguany també comptarà amb els projectes finalistes del Certamen Arts Visuals del Programa Art Jove 2024, una proposta impulsada per l’Institut Balear de la Joventut. Sota el lema “terra buida”, inspirat en el fenomen de l’Espanya buidada, els finalistes presentaran una intervenció urbana que dialogarà amb l’espai públic de sa Pobla, oferint noves perspectives sobre la transformació del territori.

Amb la voluntat d’involucrar la comunitat en l’art, l’esdeveniment inclou també un programa específic per als infants i joves, anomenat Art i Joves. Els centres educatius de sa Pobla s’han sumat a la iniciativa treballant sobre la figura de Julian Manzanares, i els resultats es podran veure al carrer Mercat, en una mostra que reflecteix la visió dels més joves sobre l’obra de l’artista homenatjat.

Disponible en Google Play

© 2020 Fora Vila Verd

Anar a dalt