Calvià començarà a cobrar la recàrrega de vehicles elèctrics a partir del febrer
L’Ajuntament de Calvià aplicarà a partir del 2 de febrer de 2026 el cobrament del servei de recàrrega dels vehicles elèctrics als punts municipals. La mesura, segons el consistori, té com a objectiu garantir la sostenibilitat del servei, fomentar un ús responsable de les estacions i assegurar-ne la disponibilitat per al màxim nombre d’usuaris.
Després d’una primera etapa d’implantació d’una xarxa pública de recàrrega distribuïda per tot el municipi, el consistori introdueix ara un nou model de gestió similar al que ja funcionen en altres municipis, segons han detallat. La infraestructura actual dona cobertura a nuclis com Calvià Vila, Es Capdellà, Peguera, Santa Ponça, Son Ferrer, Palmanova i Costa d’en Blanes.
Els ingressos que es generin amb aquest preu públic es destinaran al manteniment i a la millora de la xarxa, amb la voluntat de preservar-ne el bon funcionament i afavorir la rotació de vehicles als punts de recàrrega.
La xarxa MELIB
La gestió del servei es farà mitjançant l’aplicació mòbil “MELIB 2025”, de la xarxa de Mobilitat Elèctrica de les Illes Balears. A través d’aquesta app, els usuaris podran activar la recàrrega, efectuar el pagament i consultar en temps real la ubicació i l’estat dels punts integrats a la xarxa pública.
Pel que fa a les tarifes, el preu s’establirà en funció del consum elèctric, amb un cost de 0,25 euros per quilowatt hora (kWh). A més, s’aplicarà un recàrrec de 3 euros per cada hora o fracció que se superin les quatre hores gratuïtes d’estacionament a les places de recàrrega.
Bonificacions
Malgrat l’entrada en vigor del cobrament, l’Ajuntament manté diverses bonificacions per incentivar l’ús del vehicle elèctric. Entre aquestes, destaca l’estacionament gratuït a la zona ORA per als vehicles degudament identificats i descomptes de fins al 75% en l’Impost sobre Vehicles de Tracció Mecànica (IVTM) per als automòbils de propulsió exclusivament elèctrica.
L’ordenança municipal també estableix normes d’ús específiques: les places de recàrrega queden reservades únicament als vehicles elèctrics que estiguin carregant i el temps màxim d’estacionament és de quatre hores. Un cop finalitzada la càrrega o superat aquest límit, el vehicle s’ha de retirar. En cas d’incompliment, la Policia Local podrà sancionar i retirar el vehicle.







