La pluja d’estrelles sobre l’aurora boreal a les Malgrats, premi nacional

La fotografia d’una pluja d’estrelles sobre l’aurora boreal a les Illes Malgrats, a Calvià, captada per Rubén Molina Fernández, ha estat guardonada amb el primer premi en el certamen nacional de fotografia ‘Mi Rincón Favorito’. La imatge ha destacat entre més de 5.000 instantànies enviades des de tot l’Estat, i ha obtingut una dotació econòmica de 500 euros.
Aquesta imatge va ser seleccionada per l’Ajuntament de Calvià i ja va rebre un premi.
El certamen, que celebra la seva quarta edició, vol promocionar turísticament i culturalment diferents racons d’Espanya a través d’Instagram. La iniciativa permet la participació de qualsevol persona, amb l’objectiu de mostrar llocs especials per als concursants.
A més de la victòria de les Illes Malgrats, altres indrets de les Balears han estat reconeguts, com Sant Antoni de Portmany, que ha rebut un accèssit, i Eivissa, que ha obtingut una menció especial.
Els municipis balears de Calvià, Formentera i Sant Antoni de Portmany també han comptat amb el seu propi certamen local dins d’aquesta edició, oferint premis i reconeixements als seus participants, que optaven tant a nivell local com nacional.
El certamen ha repartit un total de 8.000 euros en premis i ha anunciat que properament es publicaran les bases per a la següent edició, prevista per finals de 2024 i principis de 2025.