Ara llegint
Culmina la restauració de la llacuna de Can Cuirassa, a s’Albufereta

Culmina la restauració de la llacuna de Can Cuirassa, a s’Albufereta

La Conselleria d’Agricultura, Pesca i Medi Natural ha anunciat la finalització satisfactòria de les obres d'ampliació de la llacuna de Can Cuirassa, una acció clau dins la Reserva Natural de s'Albufereta, situada a Mallorca. Aquest projecte de restauració ha suposat una fita important per a la recuperació mediambiental d'una zona que, abans de la seva protecció, patia greus afectacions per abocaments incontrolats de residus, especialment d'enderrocs i materials de rebliment. L'ampliació de la llacuna, que ara compta amb una extensió de 5.400 metres quadrats i una profunditat mitjana d'un metre, ha estat el principal objectiu de les actuacions. Durant les obres, s'han extret més de 3.000 metres cúbics de sediments i s'han eliminat 17.000 tones de residus de construcció i demolició, permetent la restauració de les aigües obertes de la zona. La intervenció no només ha millorat l'hàbitat natural, sinó que també ha tingut un impacte immediat: ja s'hi poden observar aus aquàtiques migratòries utilitzant la llacuna com a zona de descans i alimentació. Paral·lelament a l'ampliació de la llacuna, s'ha creat un camí d'accés que permetrà als visitants gaudir de l'espai natural a través d'un futur observatori de fauna. Aquest observatori, que es construirà a partir de l'any vinent, facilitarà l'observació de diverses espècies aquàtiques, com l'àguila peixatera, ànneres, fotges i agrons. A més, també es veuran beneficiats altres animals com ratapinyades, anguiles, libèl·lules i diversos invertebrats aquàtics, així com la flora submergida característica de la zona. Amb la finalització d'aquestes obres, es dona per conclosa la restauració ambiental del Prat de Can Cuirassa. Aquesta llacuna costanera s'integra dins un hàbitat de conservació preferent a nivell europeu, catalogat com a "hàbitat 1150". Aquesta acció coincideix amb l'aprovació de la Llei de Restauració Ambiental a Europa, destacant el compromís de la comunitat amb la preservació i millora dels ecosistemes naturals. Aquest projecte exemplifica l'èxit d'una gestió ambiental que, no només restaura espais degradats, sinó que també promou la biodiversitat i l'accés públic als espais naturals.

La Conselleria d’Agricultura, Pesca i Medi Natural ha anunciat la finalització satisfactòria de les obres d’ampliació de la llacuna de Can Cuirassa, una acció important dins la Reserva Natural de s’Albufereta, situada a Mallorca. Aquest projecte de restauració ha suposat una fita destacable per a la recuperació mediambiental d’una zona que, abans de la seva protecció, patia greus afectacions per abocaments incontrolats de residus, especialment d’enderrocs i materials de rebliment.

L’ampliació de la llacuna, que ara compta amb una extensió de 5.400 metres quadrats i una profunditat mitjana d’un metre, ha estat el principal objectiu de les actuacions. Durant les obres, s’han extret més de 3.000 metres cúbics de sediments i s’han eliminat 17.000 tones de residus de construcció i demolició, permetent la restauració de les aigües obertes de la zona. La intervenció no només ha millorat l’hàbitat natural, sinó que també ha tingut un impacte immediat: ja s’hi poden observar aus aquàtiques migratòries utilitzant la llacuna com a zona de descans i alimentació.

Paral·lelament a l’ampliació de la llacuna, s’ha creat un camí d’accés que permetrà als visitants gaudir de l’espai natural a través d’un futur observatori de fauna. Aquest observatori, que es construirà a partir de l’any vinent, facilitarà l’observació de diverses espècies aquàtiques, com l’àguila peixatera, ànneres, fotges i agrons. A més, també es veuran beneficiats altres animals com ratapinyades, anguiles, libèl·lules i diversos invertebrats aquàtics, així com la flora submergida característica de la zona.

Amb la finalització d’aquestes obres, es dona per conclosa la restauració ambiental del Prat de Can Cuirassa. Aquesta llacuna costanera s’integra dins un hàbitat de conservació preferent a nivell europeu, catalogat com a “hàbitat 1150”. Aquesta acció coincideix amb l’aprovació de la Llei de Restauració Ambiental a Europa, destacant el compromís de la comunitat amb la preservació i millora dels ecosistemes naturals.

Disponible en Google Play

© 2020 Fora Vila Verd

Anar a dalt