Ara llegint
El Consell de Mallorca destina 5 milions a ajuntaments i mancomunitats per millorar la gestió de l’aigua

El Consell de Mallorca destina 5 milions a ajuntaments i mancomunitats per millorar la gestió de l’aigua

El Consell de Mallorca ha aprovat una nova línia de subvencions de 5 milions d’euros per als ajuntaments i mancomunitats de l’illa amb l’objectiu de finançar projectes vinculats al cicle integral de l’aigua. La iniciativa forma part del Pacte per l’Aigua 2025 i té com a finalitat garantir el subministrament d’aigua potable i millorar l’eficiència de les infraestructures hidràuliques.

Les ajudes, publicades aquest dissabte al BOIB, es destinaran a actuacions com la reparació de fuites, la instal·lació de comptadors digitals, la construcció de dipòsits i pous, la renovació de xarxes de distribució o la millora de sistemes de sanejament. També es podran cobrir despeses tècniques com redaccions de projectes o direccions d’obra.

La consellera de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, Pilar Amate, ha defensat la convocatòria recordant que “cada any tenim notícies de restriccions i de fuites en diferents punts de l’illa”, i ha remarcat que es tracta d’una inversió pensada tant per a l’actual situació de sequera com per a les generacions futures.

El termini d’execució dels projectes subvencionats abasta del gener de 2024 al juliol de 2027, amb la possibilitat de pròrroga. Els imports que rebran les entitats locals dependran de la superfície, la població i el nombre de nuclis de cada municipi, i oscil·laran entre 42.000 i 232.000 euros. Les ajudes es pagaran de manera anticipada al 100 % per facilitar la posada en marxa immediata dels projectes.

Aquesta convocatòria consolida el compromís del Consell de destinar 5 milions anuals a l’eficiència hídrica. Segons dades de la institució, en només dos anys de legislatura s’han invertit prop de 25 milions en obres i actuacions relacionades amb l’aigua.

En la convocatòria anterior, el Consell ja va aprovar 74 projectes municipals i mancomunats amb una aportació global de 19,1 milions d’euros, dins del conveni del Pacte per l’Aigua, subscrit amb el Govern de les Illes Balears.

Disponible en Google Play

© 2020 Fora Vila Verd

Anar a dalt