El Consell de Mallorca i el SOIB ofereixen 20 places de formació en activitats agroforestals i pedra en sec
El Consell de Mallorca, a través del Departament de Medi Ambient, Medi Rural i Esports, i el Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB) han obert la convocatòria per a 20 places de formació en alternança amb treball, adreçades a persones desocupades. El termini per inscriure-s’hi acaba el 3 de novembre i les sol·licituds s’han de fer a través del web del SOIB.
Els programes combinen formació teòrica i pràctica professional en àmbits com la conservació d’espais naturals, la gestió forestal i la construcció de pedra en sec. L’objectiu és millorar l’ocupabilitat dels participants i dotar-los de competències per treballar en empreses del sector agroforestal o de margers, amb tasques com la repoblació forestal, la construcció de marges, el manteniment de tancaments perimetrals o els tractaments silvícoles.
El conseller de Medi Ambient, Medi Rural i Esports, Pedro Bestard, ha destacat que aquestes iniciatives permeten desenvolupar treballs de manteniment a la finca pública de So n’Amer, a Escorca, i alhora «responen a la demanda existent de personal especialitzat en la construcció de pedra en sec, una tècnica ancestral de Mallorca».
El projecte «SOIB JOVE – Consell de Mallorca» ofereix deu places per a persones desocupades d’entre 18 i 30 anys inscrites en la Garantia Juvenil, amb una durada de dotze mesos i formació específica en pedra en sec i millora forestal.
El programa «SOIB 30 – Consell de Mallorca» s’adreça a deu persones de 30 anys o més i tindrà una durada d’onze mesos. Inclou formació que condueix als certificats de professionalitat en activitats auxiliars de conservació i millora de muntanyes i en agricultura.

