Ara llegint
El Consell de Mallorca injecta 2,8 milions d’euros per protegir el producte local i el petit comerç

El Consell de Mallorca injecta 2,8 milions d’euros per protegir el producte local i el petit comerç

El Consell de Mallorca injecta 2,8 milions d’euros per protegir el producte local i el petit comerç

El Consell de Mallorca ha fet balanç del seu compromís amb l’economia de proximitat i ha emès un comunicat en el que destaca un increment històric de les ajudes públiques. El Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local ha tancat l’exercici de 2025 amb una injecció de 2,8 milions d’euros, xifra que suposa un augment del 50 % respecte a l’any anterior.

Aquesta inversió ha servit per donar impuls a 133 projectes d’àmbits tan diversos com l’agroalimentari, l’hostaleria i els mercats municipals. L’objectiu, segons la institució insular, és clar: millorar la competitivitat del producte de l’illa i garantir la supervivència del teixit empresarial dels pobles i barriades.

Noves línies per a les associacions comercials

Una de les grans novetats d’enguany ha estat l’obertura, per primera vegada, d’una línia específica de 200.000 euros per a associacions i federacions de comerç. Aquesta partida ha permès finançar campanyes de visibilitat com «La gran tómbola del comerç de Mallorca» o «Compra local i gana més».

Així mateix, el sector de l’economia social també ha rebut un impuls significatiu: 25 entitats s’han beneficiat d’un total de 514.000 euros per realitzar inversions de millora en les seves botigues físiques.

La consellera de Promoció Econòmica, Pilar Amate, ha confirmat que l’aposta del Govern insular tindrà continuïtat i s’ampliarà l’any que ve. El pressupost per al 2026 s’enfilarà fins als 3,1 milions d’euros, el que suposa un creixement acumulat de més del 60 % en només dos anys de legislatura.

Les actuacions estratègiques del departament se centraran l’any 2026 en la consolidació del registre de la marca de qualitat producte de Mallorca, l’augment de les partides de subvencions per difondre el producte local i, en tercer lloc, l’organització d’esdeveniments nous destinats al foment del producte autòcton, a més de reforçar la presència de fires nacionals i intencionals.

Amb aquest full de ruta, la institució pretén que les ajudes arribin a un nombre més gran de beneficiaris i que el consumidor identifiqui el producte local com un segell de màxima qualitat

Disponible en Google Play

© 2020 Fora Vila Verd

Anar a dalt