El Govern distribueix nou material d’intervenció a 25 agrupacions de Protecció Civil
El Govern balear ha entregat nou material d’intervenció a vint-i-cinc agrupacions municipals de voluntaris de Protecció Civil de les Illes Balears, amb una inversió global de 30.000 euros destinada a reforçar els recursos operatius dels equips d’emergència locals.
L’acte de lliurament s’ha duit a terme a la seu de la Direcció General d’Emergències i Interior i ha estat presidit per la vicepresidenta segona i consellera de Presidència, Coordinació de l’Acció de Govern i Cooperació Local, Antònia Maria Estarellas.
El material distribuït inclou nou envelats plegables de 14 metres quadrats, nou lots d’eines forestals formats per motoserra i desbrossadora amb els corresponents equips de protecció, dues electrobombes submergibles i cinc generadors elèctrics de 6 quilowatts.
Segons ha explicat el Govern, el repartiment s’ha fet en funció de les necessitats traslladades per les mateixes agrupacions de voluntaris, a partir dels qüestionaris anuals que impulsa la Direcció General d’Emergències i Interior per detectar mancances tant de material com de formació.
Les agrupacions beneficiàries són les de Muro, Alaró, Capdepera, Pollença, Escorca, Artà, Sant Llorenç des Cardassar, Son Servera, Algaida, Selva, Mancor de la Vall, Maria de la Salut, Santa Margalida, Sineu, ses Salines, Sóller, Santa Maria del Camí, Santanyí, Sant Lluís, Alaior, Ciutadella, Ferreries, Eivissa, Santa Eulària des Riu i Formentera.
Aquest reforç de material se suma als 72 terminals de comunicació de la xarxa TetraIB entregats el passat mes de gener durant la Diada dels Voluntaris de Protecció Civil, destinats a millorar les comunicacions en situacions d’emergència.
El material s’ha cedit a través de Gestió d’Emergències de les Illes Balears (GEIB), que n’assumeix la distribució en règim de cessió d’ús per a les agrupacions municipals de voluntariat.

