El Govern injecta 10 milions més a la partida per a subvencions a l’energia renovable entre particulars

El Govern ha anunciat un augment de 10 milions d’euros en les subvencions del Pla d’Inversions per a la Transició Energètica (PITEIB), elevant el pressupost total a 25,5 milions d’euros. Aquesta mesura busca reforçar les actuacions destinades a particulars, petites empreses, comunitats de propietaris i altres col·lectius que promoguin l’autoconsum d’energia renovable i altres iniciatives d’eficiència energètica.
El conseller d’Empresa, Ocupació i Energia, Alejandro Sáenz de San Pedro, ha explicat avui que aquesta ampliació és resultat de la bona acollida dels ajuts entre els particulars, especialment en el foment de l’autoconsum. A més, s’ha estès el termini per executar els projectes fins al 31 de març de 2026, amb la finalitat de donar més marge a la ciutadania i empreses per complir amb els requisits de les subvencions.
Aquest increment pressupostari i la pròrroga dels terminis permetran satisfer la creixent demanda d’ajuts, segons el director general d’Economia Circular, Diego Viu. Entre els objectius marcats destaca la instal·lació de 60 MW de nova potència renovable a les Illes Balears abans del 2026, contribuint així a la producció d’energia neta a la regió.
La distribució dels fons s’ha detallat per anualitats i col·lectius. Per exemple, els particulars rebran prop de 4,5 milions d’euros el 2024, 17 milions el 2025 i més de 4 milions el 2026. De manera similar, les petites empreses, comunitats de propietaris i polígons industrials també rebran quantitats significatives en funció de les seves necessitats i del calendari d’execució de les seves actuacions.
Aquestes subvencions es financen gràcies al Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, en el marc dels fons europeus Next Generation, i estan orientades a impulsar la instal·lació d’autoconsum energètic, així com a millorar l’eficiència energètica en diferents sectors.