El Govern signa un nou acord amb el Col·legi de Veterinaris per a la gestió del Registre d’Animals de Companyia

La Conselleria d’Agricultura, Pesca i Medi Natural ha signat un nou conveni amb el Col·legi Oficial de Veterinaris de les Illes Balears (COVIB) per gestionar el Registre d’Identificació dels Animals de Companyia de les Illes Balears (RIACIB), amb una vigència de quatre anys. Aquest acord s’adapta a la recent Llei 7/2023, de protecció dels drets i del benestar dels animals, que estableix noves normatives sobre la identificació i registre d’animals com cans, moixos i fures.
El conveni, signat pel conseller Joan Simonet i el president del COVIB, Ramón García, regula la col·laboració entre el Govern i el COVIB en la gestió del registre. A més, obliga als propietaris d’animals de companyia a identificar-los amb microxips i registrar-los oficialment.
El COVIB actuarà com a coordinador entre els veterinaris, garantint la correcta identificació i gestió del registre. També gestionarà telemàticament el RIACIB, actualitzant i controlant les dades, i assegurant la seva connexió amb els registres espanyols i centrals d’animals de companyia.
Segons han explicat, aquest conveni també facilitarà l’accés dels ajuntaments al RIACIB, permetent-los gestionar colònies felines i consultes en temps real sobre censos d’animals, amb l’objectiu de millorar el control d’animals en els municipis i complir amb les exigències de la nova llei.