Ara llegint
Noves inversions per enfortir els punts de venda de l’economia social

Noves inversions per enfortir els punts de venda de l’economia social

La majoria dels consumidors manifesta que compra aliments de les Illes amb DOP o IGP quan realment no és així

El Departament de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local del Consell de Mallorca ha concedit ajuts a un total de 25 entitats d’economia social per dur a terme inversions destinades a modernitzar, visibilitzar i millorar la competitivitat dels seus punts de venda físics. Aquesta xifra suposa un increment del 47 % respecte de l’any anterior, quan en varen ser 17 les entitats beneficiàries.

La convocatòria, publicada avui al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), està adreçada a empreses, cooperatives i associacions amb punts de venda directa de productes de l’illa, i compta amb una dotació de 380.386 euros, un 13 % més que el 2024.

La consellera de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local, Pilar Amate, ha explicat que l’objectiu d’aquesta línia d’ajuts és “potenciar l’activitat dels punts de venda físics d’aquestes entitats que promouen la responsabilitat social, mitjançant inversions que els permetin modernitzar els seus negocis i ser més competitius en un mercat cada vegada més globalitzat i marcat per les vendes digitals”.

Amate ha destacat també que “aquestes cooperatives i petites empreses disposen de punts de venda directa amb producte de Mallorca, fet que ens permet reforçar la comercialització i el consum del producte de proximitat”.

Amb aquests ajuts, les entitats d’economia social podran invertir en millores d’eficiència energètica, garantir l’accessibilitat universal, adquirir equipament i programes tecnològics, o optimitzar l’organització dels seus productes. En total, s’han beneficiat 25 entitats —13 amb ànim de lucre i 12 sense— que desenvolupen una activitat econòmica vinculada al territori i als valors de la sostenibilitat.

Entre les beneficiàries destaquen la Cooperativa Agrícola de Sant Joan, la Cooperativa Pagesa de Pollença, la Cooperativa de Productors d’Aliments Ecològics, la Confraria de Pescadors de Santanyí, la Confraria de Pescadors de la Colònia de Sant Jordi i la Fundació Deixalles, entre d’altres.

Segons Amate, aquesta convocatòria “forma part del compromís del Consell amb el foment de l’economia social i del producte local, que són elements essencials per al desenvolupament sostenible i la cohesió del teixit comercial i social de Mallorca”.

Disponible en Google Play

© 2020 Fora Vila Verd

Anar a dalt