Ara llegint
Un conveni entre el Govern i l’AEMET per millorar la capacitat de predicció i poder actuar

Un conveni entre el Govern i l’AEMET per millorar la capacitat de predicció i poder actuar

Un conveni entre el Govern i l'AEMET per millorar la capacitat de predicció i poder actuar

El Govern de les Illes Balears i l’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) han signat un conveni marc per millorar la capacitat de predicció, el monitoratge de les condicions meteorològiques i la resposta institucional davant episodis adversos. L’acord ha estat subscrit per la consellera de Presidència, Coordinació de l’Acció de Govern i Cooperació Local, Antònia Maria Estarellas, i per la presidenta de l’AEMET, María José Rallo.

El conveni preveu ampliar i coordinar la xarxa d’observació meteorològica, compartir dades en temps real i integrar la informació recollida a les bases de dades i registres climàtics estatals. També inclou el desenvolupament de productes de predicció específics per a l’arxipèlag, amb especial atenció a la detecció i anticipació de fenòmens que puguin afectar la població, el medi ambient i els serveis essencials.

La col·laboració abastarà projectes de recerca, formació tècnica del personal i activitats de divulgació i sensibilització sobre meteorologia i canvi climàtic, amb propostes educatives per a centres escolars i universitaris, publicacions especialitzades i sinergies amb institucions científiques.

Sense implicar cap despesa addicional, l’acord tindrà una vigència inicial de quatre anys, prorrogables, i serà supervisat per una comissió mixta de seguiment.

Disponible en Google Play

© 2020 Fora Vila Verd

Anar a dalt