Ara llegint
Deu anys del sopar anual de Nofres

Deu anys del sopar anual de Nofres

El tradicional sopar dels Nofres de Mallorca ha celebrat enguany el seu desè aniversari amb una nova trobada que va reunir aquest divendres 26 persones d’arreu de l’illa. La cita, que coincideix amb la festivitat de Sant Nofre, commemorada el 12 de juny, s’ha consolidat amb el pas dels anys com una iniciativa singular per donar visibilitat a un nom propi molt arrelat a les Balears però cada vegada menys freqüent.

La trobada va tenir lloc al restaurant Es Cruce de Vilafranca, on els participants varen compartir una vetllada marcada per la companyonia i el bon humor. L’únic requisit per assistir-hi era anomenar-se Nofre, una condició que converteix aquesta reunió en una de les més peculiars de Mallorca.

Per commemorar els deu anys de la primera edició, els assistents varen estrenar una camiseta creada especialment per a l’ocasió. El propietari de l’establiment, Guillem Garí, també es va sumar a la celebració i es va fotografiar amb el grup lluint la peça commemorativa.

Els organitzadors varen destacar l’increment progressiu de participants que experimenta la trobada any rere any. En aquesta edició s’hi incorporaren diversos Nofres que hi assistien per primera vegada, entre ells dos joves procedents de Sóller i Binibona. Pel que fa a les edats, el participant més veterà tenia 71 anys i havia arribat des de Ses Cadenes, mentre que el més jove, d’11 anys, es va desplaçar des d’Esporles.

Durant el sopar no varen faltar les anècdotes. Cada vegada que algú pronunciava el nom de Nofre en veu alta, bona part dels presents es giraven automàticament, provocant les rialles dels assistents. Tampoc no hi va faltar el sentit de l’humor a l’hora de repartir el compte, quan tots coincidien que «avui paga en Nofre».

La trobada va concloure amb el compromís de repetir l’experiència l’any vinent i amb la voluntat de continuar localitzant persones que portin aquest nom per sumar-les a una iniciativa que combina celebració i reivindicació. Els participants coincideixen a defensar la preservació d’un nom que consideren part del patrimoni cultural i lingüístic de les Illes Balears.

Disponible en Google Play

© 2020 Fora Vila Verd

Torna a dalt