Una nova antena de la xarxa TetraIB millora la cobertura dels serveis d’emergència a Artà

La posada en servei d’una nova antena de la xarxa de comunicacions TetraIB permetrà millorar la seguretat i l’eficiència dels serveis d’emergència a Artà. Aquesta infraestructura, coordinada per l’Agència Balear de Digitalització, Ciberseguretat i Telecomunicacions (IB Digital), donarà cobertura òptima al nucli urbà d’Artà i rodalies, una zona que fins ara comptava amb un senyal feble.
Aquesta és la primera de més de 40 noves antenes que s’instal·laran els propers mesos com a part d’un pla integral de modernització de la xarxa TetraIB, que reforça la seguretat i la cohesió territorial de les Illes Balears. La xarxa TetraIB és la infraestructura de comunicacions mòbils professionals que fa servir el Govern per garantir comunicacions segures, estables i coordinades entre els diferents cossos d’emergències. El disseny transversal permet oferir aquest servei a tots els ajuntaments i organismes públics, evitant duplicitats i optimitzant els recursos tecnològics.
El gerent d’IB Digital, Miquel Cardona, ha acudit al municipi per supervisar l´arrencada del nou equipament, acompanyat pel batle d´Artà, Manolo Galán, i representants de l’empresa instal·ladora. L’actuació s’emmarca en el projecte cofinançat pels Fons Europeus FEDER, que té un import total de 13 milions d’euros i que s’executarà en els propers tres anys per modernitzar les infraestructures de comunicació crítiques a les Illes Balears.
«Fins ara, els esforços s’havien centrat a reforçar la cobertura a la zona costanera i al Parc Natural de Llevant, on l’afluència turística i les necessitats d’emergències eren prioritàries. Però avui donam resposta a una necessitat històrica del nucli urbà d’Artà, que quedava en una zona d’ombra. A partir d’ara, el municipi comptarà amb una cobertura excel·lent en tot el terme», ha explicat.
El conveni amb la FELIB
Fins ara, la Policia Local d’Artà feia servir un sistema propi, però s’espera que amb aquesta nova infraestructura es produeixi la seva adhesió a la xarxa TetraIB. Aquesta integració serà especialment senzilla gràcies a l’acord de col·laboració signat la setmana passada entre IB Digital i la Federació d’Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB), que facilita l’accés dels municipis als serveis tecnològics del Govern.
«Aquesta antena no només millora la cobertura: obre la porta que la Policia Local d’Artà es pugui integrar en un sistema professional, segur i compartit amb la resta de cossos d’emergència de les illes. Això millora la coordinació, la seguretat i suposa un estalvi econòmic per a l’Ajuntament», ha afegit Cardona.
L’alcalde d’Artà, Manolo Galán, ha mostrat la seva satisfacció pel reforç a la seguretat del municipi: «Era una reivindicació històrica. Amb aquesta nova antena, Artà guanya en capacitat de resposta i seguretat per a la seva ciutadania. Agraesc al Govern i IB Digital aquesta aposta pels municipis, i confiem que la nostra policia pugui integrar-se aviat a la xarxa TetraIB per treballar millor coordinats amb la resta de cossos d’emergències», ha expressat l’alcalde.
IB Digital reafirma així el seu paper com l’empresa tecnològica del Govern i ofereix serveis transversals, eficients i sostenibles per a tota l’administració pública. El seu enfocament permet una gestió conjunta que estalvia costos, evita duplicitats a licitacions i facilita als municipis l’accés a solucions tecnològiques avançades sense assumir càrregues individuals.
Amb l’antena d’Artà, es marca l’inici d’una nova etapa en les comunicacions d’emergència a la comarca de Llevant. Una etapa on la tecnologia es posa al servei de la ciutadania, reforçant-ne la seguretat i la coordinació dels qui treballen pel seu benestar.