Menorca contractarà personal per fer seguiment de les sargantanes i per renovar el Pla d’Acció de la Reserva de Biosfera

El Consell Insular de Menorca ha impulsat dues noves iniciatives per a la protecció del medi ambient i la gestió sostenible de la Reserva de Biosfera. D’una banda, s’ha publicat una oferta de contracte per al seguiment de la biodiversitat de tres espècies de rèptils: la sargantana balear (Podarcis lilfordii), la tortuga mediterrània (Testudo hermanni) i la tortuga d’aigua (Emys orbicularis). De l’altra, s’ha obert la convocatòria per a la renovació del Pla d’Acció de la Reserva de Biosfera per al període 2026-2032.
Seguiment de la biodiversitat
El programa de control de rèptils, actiu des de 2015, té com a objectiu obtenir informació clau per a la conservació i gestió d’aquestes espècies. L’oferta inclou tres contractes independents: un per al seguiment de la tortuga mediterrània (5.500 euros), un altre per al control de la sargantana balear (4.000 euros) i un tercer per al monitoratge de la tortuga d’aigua (3.500 euros). Aquests estudis inclouran treballs de camp, identificació d’exemplars, anàlisis de densitat de població i estudis d’impacte ambiental, i es duran a terme fins al 30 d’octubre de 2025. Els interessats poden presentar les seves propostes fins al 14 de març de 2025 a través de la seu electrònica del Consell Insular.
Renovació del Pla d’Acció de la Reserva de Biosfera
Paral·lelament, el Consell Insular ha obert la convocatòria per a l’elaboració del nou Pla d’Acció de la Reserva de Biosfera per al període 2026-2032. Aquest contracte té un pressupost màxim de 15.000 euros i busca establir les bases del nou pla mitjançant l’avaluació de l’actual i les aportacions de diferents taules de treball. Les tasques inclouen l’anàlisi dels resultats del pla vigent, la definició de nous objectius i l’elaboració d’un document final consensuat amb els agents implicats.
El treball es durà a terme fins al 15 d’octubre de 2025 i inclourà la preparació d’un esborrany per a la seva revisió pel Consell Social i Científic de la Reserva de Biosfera. Les persones o empreses interessades poden presentar les seves ofertes fins al 31 de març de 2025 mitjançant la seu electrònica del Consell Insular.