Ara llegint
El Govern aposta per la dessalació com a eina per garantir el subministrament d’aigua

El Govern aposta per la dessalació com a eina per garantir el subministrament d’aigua

El Govern aposta per la dessalació com a eina per garantir el subministrament d'aigua

La dessalació d’aigua de mar es converteix com la peça central de la política hídrica del Govern Balear. Així ho ha defensat avui el conseller de la Mar i del Cicle de l’Aigua, Juan Manuel Lafuente, durant la jornada tècnica La dessalació a les illes: solucions sostenibles per a una garantia del subministrament, organitzada pel Col·legi d’Enginyers de Camins, Canals i Ports a Palma.

“Ja no estam davant solucions d’emergència: la dessalació i la regeneració s’han convertit en pilars fonamentals d’un model més resilient”, ha afirmat Lafuente en la seva intervenció inicial, on ha remarcat la necessitat de diversificar les fonts d’aigua per fer front a l’esgotament dels aqüífers, agreujat per la pressió urbanística i el canvi climàtic.

Segons el conseller, garantir l’accés a l’aigua potable i de reg és “un deure ineludible” en un territori que, tot i estar envoltat de mar, depèn d’uns aqüífers “cada vegada més deteriorats”. En aquest context, ha posat l’accent en les vuit plantes dessaladores actives a l’arxipèlag i en les inversions previstes per modernitzar-ne quatre —a Alcúdia, Andratx, Ciutadella i Santa Eulària— i construir-ne tres més al Llevant de Mallorca, el sud d’Eivissa i el Llevant de Menorca.

“No n’hi ha prou amb produir més aigua; cal fer-ho millor, amb més eficiència energètica i menys impacte ambiental”, ha expressat el conseller, tot destacant que el nou model ha de combinar sostenibilitat i garantia de subministrament.

La jornada ha comptat també amb la participació del director general de Recursos Hídrics, Joan Calafat, i del gerent de l’Agència Balear de l’Aigua i de la Qualitat Ambiental (ABAQUA), Emeterio Moles. Calafat ha exposat l’estratègia de planificació del Govern en matèria de dessalació i reutilització, mentre que Moles ha intervingut en una taula rodona sobre la gestió dels recursos hídrics a territoris insulars, on s’ha parlat de costos, inversions i col·laboració públic-privada.

L’acte ha reunit representants institucionals, tècnics i empreses dels àmbits balear i canari, i ha servit com a espai de debat i intercanvi d’experiències sobre els reptes compartits en la gestió de l’aigua a les illes.

Disponible en Google Play

© 2020 Fora Vila Verd

Anar a dalt