Ara llegint
Vuit cuiners seran considerats ambaixadors de la Serra de Tramuntana

Vuit cuiners seran considerats ambaixadors de la Serra de Tramuntana

Vuit cuiners seran considerats ambaixadors de la Serra de Tramuntana

El Consell de Mallorca ha nomenat vuit xefs mallorquins com a ambaixadors del producte de la Serra de Tramuntana en un acte celebrat a la finca pública de Galatzó, en el marc de la jornada gastronòmica “De la terra a la cuina”. L’esdeveniment ha reunit un centenar de persones i ha comptat amb la participació del Consorci Serra de Tramuntana, l’associació Tramuntana XXI i l’Ajuntament de Calvià.

El reconeixement ha estat lliurat pels propis productors que han participat en la jornada oferint tasts de productes locals. L’acte ha estat presidit pel conseller de Presidència del Consell de Mallorca i vicepresident del Consorci Serra de Tramuntana, Antoni Fuster, acompanyat del director insular de Serra de Tramuntana, Antoni Solivellas, la tinent de batle de Calvià, Elisa Monserrat, i el president de Tramuntana XXI, Joe Holles.

Els xefs homenatjats han estat Maria Solivellas (Ca na Toneta, Caimari), Jaume Vicens (Béns d’Avall, Deià), Kiko Martorell (Ca’n Boqueta, Sóller), Jordi Cantó (Sa Clastra, Es Capdellà), Andreu Segura (Formatges Sa Cabreta), i Cati Pons (Fogons de sa Plaça, Bunyola). A més, s’ha reconegut Marga Coll (Miceli, Selva) i Santi Taura (Dins, U Vicenç i U Mayor), que no han pogut assistir a l’acte per motius laborals.

Segons Antoni Fuster, aquest tipus de jornades són necessàries per visibilitzar l’esforç en la promoció del Distintiu Serra de Tramuntana, una marca que garanteix la producció dins aquest territori Patrimoni Mundial respectant la tradició i l’entorn.

A banda dels reconeixements, la jornada ha inclòs una visita guiada per les cases de Galatzó i per l’hort de la Fundació Esment, projeccions audiovisuals i un concurs de receptes de cuina. L’esdeveniment ha finalitzat amb un arròs de carboner cuinat per Cati Pons.

Disponible en Google Play

© 2020 Fora Vila Verd

Anar a dalt