La UIB i Redeia reforcen la seva aliança per promoure la ciència, la sostenibilitat i la divulgació

La Universitat de les Illes Balears (UIB) i Redeia han renovat el seu acord de col·laboració per continuar impulsant projectes de divulgació científica, educació ambiental i innovació. El rector de la UIB, Jaume Carot, i el delegat de Redeia a les Illes Balears, Eduardo Maynau, han signat el nou conveni, en un acte que ha comptat també amb la participació del vicerector de Política Científica i Investigació, Víctor Homar.
L’acord, dotat amb 35.750 euros per part de Redeia, permetrà desenvolupar diverses activitats que reforcen la relació entre totes dues institucions. Entre aquestes iniciatives destaca el Congrés Nacional de Comunicació Social de la Ciència, que per primera vegada se celebrarà a les Illes Balears, del 28 al 30 d’octubre de 2025. L’esdeveniment, organitzat conjuntament amb l’Associació Espanyola de Comunicació Científica (AEC2), reunirà prop de 350 professionals del món de la comunicació, la divulgació i la recerca procedents d’Espanya, Portugal i Iberoamèrica.
També s’hi inclou una nova edició de Naukas Palma, que tindrà lloc el 22 de novembre de 2025 i tornarà a convertir-se en una de les cites més populars de la divulgació científica a les Illes. L’espectacle comptarà amb la participació de 14 investigadors i divulgadors, tant locals com de la resta de l’Estat.
Finalment, el conveni preveu la celebració de les IX Jornades del Medi Ambient, organitzades per la Societat d’Història Natural de les Balears. Les sessions es repartiran entre Palma (novembre de 2025), Menorca (desembre), Eivissa (gener de 2026) i Formentera (gener de 2026).