Javier Balaguer es converteix en el nou president de MercaPalma

L’Ajuntament de Palma i l’empresa pública Mercasa han acordat el nomenament de Javier Balaguer com a nou director gerent de MercaPalma. La Junta d’Accionistes ha ratificat la seva elecció amb l’encàrrec d’elaborar un pla d’inversions que servirà com a guia estratègica per al futur de l’entitat.
Balaguer, nascut el 1969, és Enginyer Industrial per la UPC i ha cursat un Programa Avançat de Direcció General a l’IE. La seva trajectòria professional s’ha desenvolupat principalment a Mallorca, en empreses de consultoria, electrònica i turisme, on ha assumit responsabilitats en planificació, organització, logística i control de costos. Des del 2018, ha estat dedicat a la docència en educació secundària i universitaria.
Entre les prioritats del nou gerent hi ha la redacció d’un pla d’inversions destinat a cobrir les necessitats de les empreses i treballadors de MercaPalma i fomentar-ne la competitivitat. Aquest pla es consensuarà amb les empreses que hi operen per garantir-ne l’eficàcia. L’Ajuntament i Mercasa han manifestat la seva disposició a treballar conjuntament en aquest objectiu i en el desenvolupament d’un full de ruta per consolidar MercaPalma en els pròxims anys.
Més de 50 anys
MercaPalma va ser creada el 1973 per gestionar i organitzar els mercats majoristes de Palma i oferir els serveis necessaris per al seu funcionament. Actualment, compta amb 380.000 metres quadrats i més de 85 empreses, consolidant-se com la major concentració d’oferta majorista agroalimentària de Balears. Ha sabut adaptar-se als avanços tecnològics mantenint el respecte per la història del mercat mallorquí, la qual cosa li ha valgut distincions en el model de gestió EFQM i la certificació ISO 9001 d’AENOR per la seva qualitat i sostenibilitat mediambiental.