Oli Meri, l’esperit del pa amb oli en un glop de còctel

La Denominació d’Origen Oli de Mallorca ha presentat la seva proposta de còctel per a aquest estiu: Oli Meri, una creació del reconegut bartender Biel Ramon que ret homenatge al pa amb oli, una de les icones gastronòmiques de l’illa. El còctel es va donar a conèixer ahir horabaixa a la cocteleria Coquetier de Palma, en un acte on es va reunir una nodrida representació del sector agroalimentari i del món de la cocteleria balear.
El responsable de la proposta és el campió d’Espanya 2024 en la categoria de coneixement del Campionat Nacional de Cocteleria i guanyador de les dues darreres edicions del certamen balear. Ramon ha reinterpretat el clàssic Bloody Mary utilitzant productes de fort arrelament a Mallorca. La tomàtiga n’és protagonista, però el toc diferencial ve de la mà d’un Oli d’Oliva Verge Extra 100% arbequina, integrat en la mescla i també present en forma d’aire aromàtic.
Aquest oli, seleccionat entre les varietats autoritzades per la DO, aporta una textura untuosa i un sabor suau que combina a la perfecció amb la tomàtiga i amb una ginebra infusionada amb botànics locals. El resultat és un còctel fresc, lleuger i amb una clara evocació a les essències de la cuina mallorquina.
Per reforçar aquesta connexió amb la terra, el cuiner Santi Taura va dissenyar per a l’acte un acompanyament inspirat en el ‘berenar de vermadors’: un bikini de tomàtiga i arengades que va completar l’experiència gustativa.
A la presentació hi assistiren elaboradors d’Oli de Mallorca i representants institucionals com Álvaro Roca, director insular de Promoció Econòmica del Consell de Mallorca; Juan Antonio García, president de l’Associació de Bartenders de les Illes Balears; i Miquel Coll, president d’APAEMA, entre d’altres.
El còctel Oli Meri es podrà degustar durant les pròximes setmanes a la cocteleria Coquetier de Palma i també al Taquero Mucho d’Inca.